    From: Tapatik <t...@b...adresu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nalot w wyniku pomylki ISP
    Date: Thu, 20 Nov 2008 11:34:07 +0100

    Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:

    > "Tapatik" <t...@b...adresu> wrote

    > A czemu zakładasz, że Policja przychodzi w sprawie nielegalności systemu
    > itp...?
    > Przecież ten przypadek jest możliwy w szerszym aspekcie, na dysku mogą być
    > dane stanowiące dowód w jakiejś sprawie, może chodzić o ustalenie czy z tej
    > karty sieciowej ktoś wykonał jakieś połaczenie etc.

    Masz rację. Chodziło mi głównie o to, jak ochronić dane z komputera
    podczas kontroli Policji bez względu na to, z jakiego powodu ta kontrola
    ma miejsce.

    > Faktury na system nie
    > mają znaczenia (teoretycznie), w końcu mogłeś kupić na fakture, sprzedać a
    > samemu jechać na piracie.

    To jak mam udowodnić, że oprogramowanie na kompie mam legalne?
    Jednym z dowodów może być faktura. Jeśli kupuję program przez Internet,
    bez nośnika, to faktura może być jedynym dowodem, że ja to
    oprogramowanie kupiłem legalnie.

    Tak swoją drogą, czy podczas przeszukania mogą zabrać oryginalne nośniki
    do "sprawdzenia"? Bo jeśli mogą i te nośniki by na przykład zaginęły, to
    potem nie miałbym w sądzie jak się obronić.
    Czyli należało by te nośniki trzymać w jakimś sejfie w banku, do
    instalacji w domu/firmie trzymac ich kopie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik