    From: Nixe <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Naklejki firm ochroniarskich ;)
    Date: Thu, 05 Jul 2012 09:10:01 +0200

    W dniu 2012-07-05 00:06, vitek pisze:

    > A czy ja ten znak wykorzystuje w celach komercyjnych? Nie mam tam swojej
    > siedziby solid security, nie prowadzę firmy ochroniarskiej. Po prostu jestem
    > fanem solid security i wywieszam ich logo. Gdybym na okno przykleił sobie
    > znaczek adidas to jakie prawo bym złamał? Proszę o konkretne paragrafy, bo z
    > ustawy o prawach autorskich i pokrewnych to chyba nic nie podpada.

    Stwarzasz pozory korzystania z ich usług nie płacąc im za to.
    Stwarzasz pozory ochrony domu posługując się ich logo, ale tak naprawdę
    robiąc im w ten sposób antyreklamę - jeśli ktoś faktycznie się włamie, a
    Solid nie zareaguje (no bo niby dlaczego), to będzie to wyglądało tak,
    jakby odwalali fuszerkę.

    Nie chodzi tutaj o podróbkę towaru, ale usługi. Innymi słowy, na
    nieistniejącej usłudze "naklejasz" logo firmy. Tak, jak na bucie no-name
    nakleiłbyś logo Adidas.

    Nie wiem pod jakie paragrafy to może podpadać, ale logicznie rzecz
    biorąc ktoś mógłby się mocno przyczepić.

    N.