    From: "trabancik" <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Naklejka licencyjna na laptopie.
    Date: Thu, 29 Sep 2005 19:19:37 +0200

    Użytkownik "Krzysiek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:dhh6ho$pl9$1@inews.gazeta.pl...

    > O rany... kolega chyba nie czytal on poczatku. . .
    >
    > Mowimy o laptopie, tak sie sklada ze nawet teraz w popularnych
    > MMarkach nie dopisuja systemu i pozniej jest problem, ja musialem
    > sie upomniec, bo tez nie mialem na fakturze systemu, ale
    > dopisali :) i juz.
    >
    > Inne skladniki nie musza byc wyszczegolnione.
    > Najlepiej przy zakupie wziac system z mycha na osobnej
    > fakturze. A reszte na zbiorczej. zawsze tak robie i
    > nigdy nie mialem problemu podczas zadnej kontroli.
    > W tym: Hetman, LegeArtis itd...
    >
    > Chodzi po prostu o to, ze ja kupujesz OEM'a to do laptopa MOZNA
> [...]

    Koledzy poszukałem u źródeł i mamy:
    "system operacyjny w wersji OEM może być rozpowszechniany albo razem z
    całkowicie zmontowanym systemem komputerowym, albo z nieperyferyjnym
    składnikiem sprzętu komputerowego. Termin "nieperyferyjny składnik sprzętu
    komputerowego" oznacza składnik, który będzie integralną częścią całkowicie
    zmontowanego systemu komputerowego, na którym zostanie zainstalowana
    indywidualna licencja na oprogramowanie.
    W szczególności określenie to obejmuje np.:

    . pamięć,

    . dyski wewnętrzne,

    . myszy,

    . klawiatury,

    . zasilacze,

    . urządzenia wewnętrzne."

    Czyli myszka wystarczy i to niezależnie od tego czy mowa o laptopie czy
    zestawie stacjonarnym

    i dalej.......................

    "Elementami świadczącymi o legalności oprogramowania są:

    1.
    Umowa licencyjna

    2.
    Certyfikat autentyczności

    3.
    Legalny nośnik

    4.
    Podręcznik użytkownika

    Dodatkowym dokumentem mogącym świadczyć o legalności oprogramowania jest
    faktura zakupu.

    Zalecane minimum to 2 - 3 z wymienionych wyżej atrybutów legalności. Jeżeli
    z jakichkolwiek przyczyn użytkownik nie posiada minimum dokumentacji
    wymienionej powyżej, wówczas każdy przypadek analizowany jest indywidualnie,
    przez organy do tego uprawnione na podstawie towarzyszących mu okoliczności.
    "

    czyli nie potrzebna jest faktura !!! wystarcza np naklejka i nośnik :)

    a źródełko bije tu:
    http://www.microsoft.com/poland/licencje/pytania/def
    ault.mspx

    pozdrawiam