    From: maup <k...@m...in.tarnow.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nakaz zapłaty - zasadność
    Date: Sun, 23 Mar 2003 16:40:46 +0100

    nimrod25 wrote:
    > 1)Być może nie wszyscy zauważyli że to iż ktoś składa pozew NIE ZNACZY
    > że jest to pozew ZASADNY. Przerabiałem już sprawę 2 nakazów zapłaty które
    > były tak dooobrze uzasadnione że aż żałosne.
    No widzisz, nie jest tak źle.

    > Oba upadły w sytuacji w której
    > po sprzeciwie od nakazu zapłaty podczas normalnej sprawy sądowej (a nie jej
    > zaocznej parodii)
    Postępowanie uproszczone (jeżeli dobrze mniemam, o nim piszemy) nazywasz
    parodią i w świetle konstytucyjnie gwarantowanej wolności słowa możesz
    to czynić.
    A ja (patrz wyżej) mogę wychwalać ten tryb pod niebiosy i twierdzić, że
    mówiąc o parodii, nie znasz się albo na parodiach albo na tym trybie
    postepowania. Wolno mi?? Wolno Ci również wnosić zarzuty od nakazu
    zapłaty, w których dowodzisz niezbicie, że powód to łobuz, oszust i
    hochsztapler a ty jesteś czysty jak łza. Wolno? Wolno. To gwarantuje
    konstytucja. A jednocześnie ta sama ustawa gwarantuje Ci wolność
    znalezienia się po drugie stronie postepowania, kiedy to będziesz na
    innego drania, łobuza i hochsztaplera składał pozew o nakaz zapłaty.
    Jeszcze co do prawa do uczestnictwa w postępowaniu - jesteś stroną,
    jeżeli z nakazem się nie zgadzasz to przedstawiasz zarzuty i dochodzi do
    "prawdziwej" rozprawy. Nie ma tu żadnego uszczuplania praw żadnej ze
    stron.

    > 2)Co do odpowiedzi p. Marcina Olendra, jeśli ktoś podaje moje dane do
    > sądu ze stwierdzeniem iż jestem mu dłużny określoną kwotę a tegoż zadłużenia
    > w terminie nie uregulowałem to abstrahując od zasadności tegoż pozwu jest on
    > niewątpliwie formą oskarżenia,

    I tu rodzi się pytanie, czy w razie dowiedzenia bezzasadności takiego
    pozwu można dochodzić odszkodowania od powoda czy nie...

    --
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =