  • Data: 2007-06-14 21:00:06
    Temat: Re: Nagrywanie w sadzie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:f4s9ee$n3g$4@atlantis.news.tpi.pl...

    > A po drugie to będzie gorzej dla wszystkich, a nie lepiej. Ale to
    > wyjedzie w praniu podobnie jak sądy 24-godzinne.

    Czemu tak uważasz? Oczami wyobraźni widzę, jak policjanci zamiast spisywać
    tomy przesłuchań świadków nagrywają to na dyktafon i wypalają płytkę. W
    akcie oskarżenia wpisuje się ewentualnie tytuł pliku i przedział czasu, w
    którym świadek zeznaje to, o co nam chodzi. Sąd zresztą świadka i tak
    przesłuchuje. Jeśli chce się odwołać do tych zeznań, to odpowiedni program
    komputerowy w mgnieniu oka znajduje odpowiedni fragment i go odtwarza.

    Od razu wiadomo nie tylko co świadek zeznali, ale i o co go pytano i czy go
    przykładowo straszono. Jeśli jakiś świadek będzie przed sądem mówił, że
    zeznania wymuszano, to wracamy do zapisu. Albo wylatuje z roboty policjant,
    który zeznania wymuszał albo wyrok dostaje świadek, który kłamał. Akta
    sprawy zamiast kilku tomów mają jedną płytę DVD, na którą można załóżmy
    skanować nawet jakieś dokumenty, na które świadek się powołuje. Zestawienia
    dowodów rzeczowych i reszta strony formalnej w plikach. Drzew nie ubywa,
    odpada masa przewalania papierków.
    Zamiast przewożenia akt w celu zapoznania, to na upartego w kilka minut
    można to wysłać pocztą elektroniczną. Skarga na jakąś czynność nie tamuje
    postępowania, bo sąd mailem dostaje materiał, a postępowanie toczy się
    dalej. Oględziny, to po prostu film z odpowiednim opisem nagrany na miejscu
    zdarzenia. Pomoc prawna na drugim końcu kraju zamiast tydzień iść pocztą,
    leci pocztą elektroniczną do prowadzącego.

    Ech! Rozmarzyłem się. Może moje wnuki doczekają tego :-)