  • Data: 2010-07-27 00:06:07
    Temat: Re: Nagrywanie rozmów
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Frida pisze:

    > Jaki bełkot?

    Jotte to palant, ale poniekąd faktycznie pisałaś "ciut" niejasno ;)

    > Facet, "samotny tatuś" mieszkający w tym samym domu co moja siostra/również
    > samotna matka/ jest damskim bokserem.

    Dlaczego mieszkają razem? Są rodzeństwem? Małżeństwem? Byłym małżeństwem?

    > Siostra zgłosiła sprawę na
    > policję ,poszło z art. 207 KK, ale sprawę prokurator umożył.

    Czy wniosła zażalenie w terminie, a jeśli nie to dlaczego?

    > Damski bokser poczuł się pewnie - na tyle pewnie,że wezwanej ponownie
    > policji zarzucił nachodzenie go we własnym domu !
    >
    > Dom, w którym oboje mieszkają jest spadkiem. on chce wszystko dla siebie,

    Po kim? Dla kogo? Co było w testamencie?

    > nie chce jej spłacić tylko się jej pozbyć. Ponieważ sprawę umozono -
    > zapowiedział ,że się zemści i robi to - nagrywa ją po cichu,

    A konkretnie? Podłączył się do linii? Stoi za plecami i nagrywa odgłosy
    przyrody przypadkiem nagrywając też pobliską rozmowę?

    > robi zdjecia ludziom ją odwiedzającym

    Ma do tego pełne prawo.

    > - a potem śle donosy - na nią do sądu rodzinnego o
    > odebranie praw (!!!),

    Do spadku?????

    > do US /że robi prace, a nie ma firmy (siostra jest
    > grafikiem. ma umowy o dzieło)/,

    Wiesz, zasadniczo "stroskany obywatel" może, a poniekąd wręcz powinien,
    robić donosy (jeśli są uzasadnione).

    > oczywiście na codzień są złośliwości,

    Jakie?

    > nachodzenie siostry i jej dziecka w mieszkaniu, straszenie dziecka sądem etc.

    Ummm... Nachodzenie? W mieszkaniu? A pisałaś że oboje mieszkają w jednym
    domu...

    > Rozpowiada sąsiadom,w urzędach - że siostra ma długi,że nie ma pracy,i o jej
    > małżeństwie etc...

    A czy rozpowiada ewidentnie kłamstwa? Tzn. czy nie ma absolutnie żadnych
    długów? Czy ma stałą pracę? Jej małżeństwie z kim? Z nim? To opowiada o
    swoim małżeństwie ;)

    > Pytanie moje było konkretne:
    > - czy można kogoś nagrywać/robić zdjęcia

    Generalnie można. Wyjątki są opisane w ustawie (w kodeksie karnym).
    Szukaj hasła "podsłuch".

    > - po to, by mu szkodzić ?

    Wiesz, jeśli zrobię zdjęcie przestępcy w celu udokumentowana jego
    przestępstwa, to poniekąd robię to w celu zaszkodzenia temu przestępcy.
    Uważasz, że to nielegalne? ;->

    > - czy to jest karalne i jak to powstrzymać

    Generalnie złośliwe niepokojenie jest wykroczeniem, ale czy jesteś w
    stanie udowodnić (przed sądem), że to jest złośliwe niepokojenie, a nie
    np. tylko czujność praworządnego obywatela?

    > Czy teraz "jest konkretnie"?

    Niezbyt. Ale jesteś na dobrej drodze ;)

    Pamiętaj: opisuj sytuację bez ubarwień czy eufemizmów.