  • Data: 2021-01-04 11:18:48
    Temat: Re: Nacjonalizacja (wartości ujemnej?) Idea Bank
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> pisze:

    > https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/bank-pekao-prz
    ejmuje-idea-bank-restrukturyzacja-przymusowa

    > Z tego co gdzieś czytałem, to było gorzej z parametrami, a bank od ok
    > 2 lat był w trakcie restrukturyzacji. W przyszłym roku miał przestac
    > przynosić straty. Oczywiście to tylko informacje z jednej strony, jak
    > widzi to druga, nie wiadomo. Pewnie, gdyby było zaufanie do KNF-u,
    > nikt by nie pisnął złego słowa, tylko pochwalił. Jednak po ostatnich
    > aferach to nie jest takie oczywiste, że wszystko jest zgodne z
    > regułami i dobre dla banku i jego klientów.

    Od ilu lat miało być "w przyszłym roku"? Od samego początku "problemów"
    to miał być rok 2022?

    Moja wersja jest że ala: Jak bank był i jest "w trudnościach" to powiązania
    z Czarneckim "mogą nie pomagać". IMHO Jak na razie zarzut się zasadniczo
    polityczny a nie prawny bo:
    a) jak (mi) się wydaje (na dziś) podstawy prawne i faktyczne były
    b) na szczęście w RP3 nie pada *już* tyle banków by argument że
    innych traktują bardziej ulgowo był łatwy do *dobrego* uzasadnienia
    po sądach

    A że duże zasadniczo polityczne "wątpliwości" ma sporo+ ludzi?
    Ja je też mam, wyraźnie mniejsze ale nie znikome.
    Jak mi się wydaje w sporym+ nie prawniczym uproszeniu ty lecisz po linii
    "co najmniej nagięli reguły by go dopaść" a ja po "nie stracili
    (wystarczająco) dobrej okazji by go dopaść".

    --
    A. Filip