  • Data: 2019-05-27 22:17:10
    Temat: Re: Na religie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-05-27, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > No patrz, nie wiem czemu miałem cię w złej szufladce. W takim razie
    > powinniśmy tu rozpocząć dyskusję o przydatności religii we współczesnym
    > świecie. Także o celu życia osobnika i kryteriach oceny czy to życie cel
    > wypełniło czy nie. Ale ponieważ my ateiści mamy tą lekcję przerobioną do
    > znudzenia więc zgadzamy się że w olbrzymiej większości przypadków w
    > naszym kącie świata religia jest raczej zawadą niż pomocą w osiągnięciu
    > szeroko rozumianego sukcesu życiowego. Nieprawdaż? Zatem twoją
    > wątpliwość traktuję jako akt przekory :)

    (1) To nie chodzi czy jest potrzebna we współczesnym świecie, a jak
    radzić sobie z faktem jej obecności, czy też co z jej obecności
    wynika; (2) bycie ateistą nie implikuje poglądu o
    szkodliwości/bezużyteczności religii; (3) teza o byciu zawadą w
    osiągnięciu szeroko rozumianego sukcesu życiowego nie wydaje się
    mocna.

    Problem z religiami jest głównie taki, że ich wyznawcy próbują
    przymuszać osoby trzecie do podporządkowania się temu w co sami
    wierzą, a pseudowyznawcy wykorzystują wyznawców i pseudowyznawców aby
    ich i osoby trzecie doić.

    Ale ponownie, nie o to w tym wątku chodzi.

    --
    Marcin