  • Data: 2019-05-27 14:46:26
    Temat: Re: Na religie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5ceb8c5a$0$525$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 27.05.2019 o 02:47, Marcin Debowski pisze:

    >Ale co widać? Że ojciec dziecko "urobił"?
    >Mądry dzieciak doszedł do logicznego wniosku.

    Eee tam logicznego - Bog jest wyzej.
    A w sumie to Bog jest wszedzie, tylko niewidzialny :-)

    >Skąd w ogóle pomysł, że ojciec "urobił"?

    Ktos urobil ... albo katechetka byla glupia ...

    >>> Mądrym. Najwyraźniej kocha swoje dziecko i dlatego chce go chronić

    >Odpowiedź była adekwatna do wieku. I do głupiego pytania.
    >A co 9-10 letnia dziewczynka miała powiedzieć? Że 2000 lat temu
    >dziewica nie mogła urodzić dziecka, bo w tedy nie znali in-vitro? Czy
    >to była by odpowiedź z której ojciec mógłby być dumny? Jaka odpowiedź
    >usatysfakcjonowałaby sędziego-wyznawcę?
    >Przecież to absurd.
    >"Sąd zapewne uznał, że dziewczynka nie ma żadnych podstaw" w niewiarę
    >w jakąś religię?
    >A dlaczego nie uznał, zgodnie z logiką i faktami obiektywnymi, że nie
> [...]

    Ale zachowajmy troche obiektywizmu ... gdyby nie chodzilo o religie
    ale o cos mniej kontrowersyjnego, np o dodatkowe zajecia z baletu czy
    karate,
    to co ma sad odpowiedziec ?
    Jeden rodzic chce, a drugi nie chce ...

    >Siłą zmuszone to poznania tego jedynie prawdziwego i właściwego
    >poglądu.
    >Lekcje religii to jest ostatnie miejsce na świecie, w którym dziecko
    >mogłoby poznać różne poglądy.

    >I podobno nieobowiązkowa.
    >Jak jest nieobowiązkowa, skoro sąd uznał, że dla tego dziecka jest
    >obowiązkowa?

    Ale dopiero za wolą jednego z rodzicow :-)

    >Na rujnowanie życia własnego dziecka?
    >Ja bym się nie zgodził.

    Gdzies tam w tle jest jeszcze chrzest, i ewentualnie slub koscielny, i
    zobowiazanie rodzica, ze nie bedzie przeszkadzal w katolickim
    wychowaniu :-)

    >Ja bym się bał, że dostanie schizofrenii, zacznie widzieć Maryjki na
    >szybach i słuchać dziwnego radia w ramach zadania domowego.
    >W szkole coś mówią, a potem w domu słyszy coś wręcz przeciwnego i
    >żeby nie brała na poważnie tego, co mówią w szkole. Gorzej, w szkole
    >od katechetki usłyszy, że ojciec jest złym człowiekiem, bo nie wierzy
    >w boga, bo każdy kto nie wierzy w boga, to dzieło jakiegoś szatana
    >czy czegoś tam i ojciec będzie się smażył w piekle.
    >Opary absurdu.

    Ciekawe co bedzie, jak odpyskuje katechetce i jej obniza ocene ze
    sprawowania.

    To sie juz chyba do sadu nadaje ... i to miedzynarodowego :-)

    J.