    From: "ElComandante" <z...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: NOWY Policja zabrala mi dysk
    Date: Mon, 26 Sep 2005 22:22:33 +0200

    > fotografia to nie to samo co obraz namalowany,

    Nie to samo w sensie fizycznym. Jeśli chodzi o wrażenia estetyczne...
    Zresztą mówimy o fotografi co by było gdybym namalował
    identyczną kopię ?

    program ukradziony niczym sie
    > nie rozni od
    > programu kupionego i sluzy do uzywania a nie do patrzenia.

    Zgadza się! Czyli jeśli "złodziej" skopiował program "do szuflady"
    i nigdy go nie używał to wszystko jest ok.? No to jest linia obrony dla
    autora wątku. Miałem kopie programów ale ich nigdy nie używałem.
    Albo jeszcze lepiej. Kupiłem je ale po stwierdzeniu że to piraty
    wrzuciłem do szuflady bo nie miałem pomysłu jak je zutylizować
    (jak bym wyrzycił do śmietnika mógłby je ktoś znaleźć).
    Przynajmniej jeśli chodzi o te które rzeczywiście miał tylko na płytach.

    > nie masz zgody osoby uprawnionej do tego (wlasciciela praw majatkowych
    > programu, nie licencji na uzytkowanie),

    To samo dotyczy zdjęć. Redakcje czasopism muszą płacić za wykorzystane
    zdjęcia np. modelek. Co innego gdy sobie te zdjęcia skopujesz/zeskanujesz
    i używasz jako tapety, nikt się tego nie czepia, ale gdyby to był soft
    no to wtedy jesteś złodziej i przestępca.

    > co innego gdyby twoj kolega sprzedal Ci swoj egzemplarz
    > jenoczesnie kasujac u siebie. Inaczej ma sie sprawa jezeli kolega skopiuje
    > i sam bedzie tego uzywac,

    Czytałeś licencję np. Windowsa XP ? Jestem więcej niż pewien,
    że kolega nie może od Ciebie nic kupić ani Ci nic sprzedać.