    From: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: NOWY Policja zabrala mi dysk
    Date: Mon, 26 Sep 2005 21:01:09 +0200

    > No właśnie zdaje się że to Ty napisałeś:
    > "na zrobieniu fotografii nikt nie traci, tu produycent traci zysk."

    fotografia to nie to samo co obraz namalowany, program ukradziony niczym sie
    nie rozni od
    programu kupionego i sluzy do uzywania a nie do patrzenia.

    > Kopiuje z legalnej kopii zakupionej przez kogoś innego ?

    nie masz zgody osoby uprawnionej do tego (wlasciciela praw majatkowych
    programu, nie licencji na uzytkowanie),
    co innego gdyby twoj kolega sprzedal Ci swoj egzemplarz
    jenoczesnie kasujac u siebie. Inaczej ma sie sprawa jezeli kolega skopiuje i
    sam bedzie tego uzywac,
    co najwyzej zlamie warunki umowy i wlasciciel praw majatkowych moze go
    scigac w sadzie cywilnym.

    > Nie można tego tak porównywać. Gdybyś napisał że można kopiować
    > ciężarówki to wtedy ....

    technicznie inaczej ale moralnie i prawnei to takie same zlodziejstwo,
    czlowieku, to tak jakbys bys tlumaczyl nie zaplacenie za usluge, przejecie
    firmy, itd

    P.