    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 30 Jun 2003 16:22:50 +0200
    Sender: Jaroslaw Matejczuk <J...@j...net>
    From: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>
    Subject: Re: [NIeruchomosci] Umowa wstepna - notarialnie / czy nie ?

    > Umowa wstępna, którą spreparowały obie strony wspólnym
    > wysiłkiem, mówi o kupnie przeze mnie "działki powstałej po podziale
    > działki 3000 mkw, numer taki, księga taka, o wymiarach 1500. Podział
    > dokonany tak i tak"
    >
    > Czy taka umowa powinna być podpisana notarialnie ?
    > (Sprzedający nie chcą notarialnie - koszty)
    > Czy może być bez notariusza i mieć moc prawną ?
    > Czy na umowie wstępnej mogą się podpisać tylko te 3 osoby,
    > które będą bezpośrednio miały udziały w mojej części ?
    > (Są oddzielnie oświadczenia właścicieli o zgodzie na podział)

    niby nie musi być w formie szczególnej czyli notarialna ale
    ja nie uważam tego za poprawne załatwiane sprawy i to wcale nie dlatego
    że mam notariusza w rodzinie, bo nie mam ale o to, że w umowie
    przedwstęponej notarialnej moznan zawrzeć takie rygory i kary, które
    zagwarantują wykonanie określonych czynności w określonym
    czasie a w efekcie i zawarcie umowy przyrzeczonej

    generalnie co do nieruchomości to bez notariusza to sprawy załatwiaja tylko
    wyjątkowi twardziele, to rodzaj sportu ekstremalnego,
    chociaz zaraz podniosa się zapewne głosy sprzeciwu,

    co do kosztów to przesąd, bo umowa przedwstępna kosztuje
    50% umowy zwykłej a w takim wypadku gdy była
    przedwstępna to przyrzeczona tez kosztuje 50% zwykłej i
    per saldo wychodzi na to samo, no może jest koszt odpisu 10 zł,
    a roszczenie z umowy przedwstępnej to wpisujesz sprzedającemu do KW
    a ze zwykłej umowy to sobie możęsz co najwyżej powiesic na ściianie
    a jak juz nie beziesz miał co robic to pozew do sądu skierujesz a sa po 3
    latach może
    rozpocznie się nad tym zastanawiac,

    jak widzisz jest o czym mysleć,

    pzdr,