eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNIEPRAWIDŁOWO DZIAŁAJĄCE OPROGRAMOWANIE - RĘKOJMIA, GWARANCJA CZY JESZCZE COŚ INNEGO › Re: NIEPRAWIDŁOWO DZIAŁAJĄCE OPROGRAMOWANIE - RĘKOJMIA, GWARANCJA CZY JESZCZE COŚ INNEGO
  • Data: 2003-05-16 07:35:43
    Temat: Re: NIEPRAWIDŁOWO DZIAŁAJĄCE OPROGRAMOWANIE - RĘKOJMIA, GWARANCJA CZY JESZCZE COŚ INNEGO
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 14 May 2003, xaree wrote:
    [...]
    >+ który trzeba słono co roku płacić. Krótko mówiąc producent mówi, że aby
    >+ usunąć wadę trzeba wykupić usługę polegającą na aktualizacji oprogramowania
    >+ na nowszą wersję, która to zawiera także całkowicie nowe elementy.
    [...]
    >+ Czy podpierając się prawem rękojmi lub gwarancji można wymóc na dealerze
    >+ wymianę programu??

    A co kupiłeś ?

    Bo jeśli "standardowo", czyli tylko licencję na program - to ja
    zazwyczaj porównuję to do kupna obrazka który przestał komuś się
    podobać :] Niestety polskie prawo "z grubsza" pozwala traktować
    oprogramowanie jako "utwór". *TYLKO* jako utwór, jeśli ktoś nie
    zauważył co chciałem powiedzieć :), w odróżnieniu od np. bułek
    czy butów (które *muszą* mieć pewne wartości użytkowe/konsumpcyjne)

    Jeśli masz coś takiego jak SPD (opis oprogramowania: co *gwarantuje
    się* że jest wykonywane przez program) i błąd toto narusza... no
    to może masz szanse, bo znaczy że kupiłeś utwór (jakieś_tam_prawo_
    do_niego) który ma wartość użytkową. FYI: np. Windows wartości
    użytkowej NIE MAJĄ.

    Takie rzeczy się jednak zdarzają, np:
    http://h18004.www1.hp.com/info/SPD/
    - polecam cytaty o "ograniczeniu całkowitej odpowiedzialności
    do kwoty nie większej niż 1 milion dolarów USA :), to jest
    odpowiedź *ile* *konkretnie* się gwarantuje. Zaznaczam że
    w wygranie przed sądem owego miliona nie wierzę :[, ale
    w dostanie (w takim przypadku jak twój) darmowego upgrade
    - bez wątpienia :)

    pozdrowienia, Gotfryd