  • Data: 2004-08-16 13:00:21
    Temat: Re: NARKOTYKI
    Od: "Pajchiw" <p...@p...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ciach

    > nie rozumiem...
    > jestes uzalezniona psychicznie od wielu rzeczy, fizycznie napewno tez...
    > jestes CHORA!

    I tu masz rację.
    I to podwójną. :-)))
    1. Najprawdopodobniej jest uzależniona :-) i to po terapii
    - bo dość mocno ociera się o prawdę, tylko niefachowo ją interpretuje.
    2. Wszyscy są uzależnieni od wielu rzeczy, problem polega na tym,
    że choroba ta większości ludzi nie przeszkadza i nie dotyczy (w klinicznej
    formie).
    (np. samochód, telewizor, prąd - to są stałe "normalne" uzalezniające
    elementy naszego życia)
    Sa również uzależnienia: od jedzenia, kawy, sexu - które wydają się
    błache,
    ale są równie niebezpieczne - bo zmieniają "delikwenta" i powodują,
    że nie potrafi już myśleć samodzielnie - co już jest szkodliwe.

    Literatura:
    Wiktor Osiatyński "Grzech, czy choroba"
    Stephen Murgatroyd "Poradnictwo i pomoc"
    Merlene Miller Terence T.Gorski "Jak zrozumieć chorobę alkoholową"
    Martha M. Jablow "Anoreksja, bulimia, otyłość"
    itd. itd....

    > i znowu, i teoria i wiedz parktyczna....
    > ty wiesz jak czlowiek reaguje na ten srodek...
    > nie pierdol glupot skoro nie masz o tym zielonego pojecia...
    > na jakich badan i pracach naukowych opierasz swoja wiedze...

    Tutaj ciekawostka:
    "największą - czasami naprawdę imponującą - wiedzę
    o środkach odurzjących mają narkomani"

    > tak diler!!! kobieto czy ty myslisz, czasem? gdzies? woogle?
    > diler to chce zeby trawa byla nielegalna wtedy zarabia gruba kase, moze
    > dyktowac cene itp.!!!

    Tutaj poruszyłeś bardzo ciężki temat...
    Część osób uzależnionych i współuzależnionych
    (im ktoś inteligentniejszy - tym bardziej:-) - znam to z praktyki)
    broni się przed uświadomieniem sobie własnego stanu poprzez
    "intelekualizację","minimalizowanie" i "rajonalizowanie".
    Podam Ci definicje w/g Osrodków Leczenia Uzaleznień - żeby wszystko było
    jasne :-))):
    Intelektualizacja - unikanie konkretnej i osobistej świadomości
    problemów związanych z piciem (zażywaniem, jedzeniem, hazardem itd) i jego
    konsekwencji.
    Np.: "faktycznie, picie alkocholu to powazny problem,
    ale to wynika z polskiej kultury picia,
    na zachoddzie jest inny model picia... itp.".
    Minimalizowanie - przyznawanie się do problemów z nałogiem,
    ale w taki sposób, że problemy te wydają się znacznie mniejsze,
    niż są w rzeczywistości.
    np.: "zaćpałem się, ale tylko trawą", "piję, ale tylko piwo" itd.
    Racjonalizowanie - budowanie alibi, usprawiedliwień
    i wyjasnień własnego zachowania dotyczących nałogu
    i jego konsekwencji.
    Np. "wypiłem bo nie mogłem zasnąć a muszę się wyspać bo pracuję od
    rana..."
    "wziąłem bo bolała mnie głowa" itd.

    > alkohol to narkotyk!!! i zabija wiecej komorek niz naprzyklad kawa! albo
    > marihuana, ktora woogle nie zabija komorek!!!! U osob palacych duze
    > ilosci trawy regularnie nie odnotowano zadnych zmian w mozgu!!!
    > alkohol to narkotyk!! czy ty masz jakies klopoty ze zdobywaniem wiedzy?
    > poczytaj troche naukowych prac, badan!!! a nie chrzan glupot!!!
    > powymyslane teorie to masz ty ja opieram wszystko o badania naukowe od
    > chocby RAPORT WHO(World Health Organization[swiatowa organizacja
    > zdrowia) przeczytaj chociaz ten raport a pozniej pisz glupoty!!!

    Faktem jest,
    że polskie środowisko naukowe niezbyt dobrze się o tej publikacji
    wypowiada...
    Większość ludzi na swiecie uważa narkomana za coś gorszego od -
    chociażby - alkocholika czy hazardzisty
    Chodzi w niej raczej o pokazanie, że

    > idz na policje woogle i oskraz mnie o to, ze zachecam do spozywania!!

    A co to ma do rzeczy?
    Nie powiedziała, że powinno się iść z tym na policję.