eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMożliwość zwrotu towarów (nie?) dotyczy podmiotów gospodarczych › Re: Możliwość zwrotu towarów (nie?) dotyczy podmiotów gospodarczych
  • Data: 2008-09-19 13:03:41
    Temat: Re: Możliwość zwrotu towarów (nie?) dotyczy podmiotów gospodarczych
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    note11 pisze:
    > hej,
    > w regulaminie niektórych sklepów internetowych jest klauzula
    > "Możliwość zwrotu towarów nie dotyczy podmiotów gospodarczych"
    > czy jest to zgodne z prawem?

    Tak.

    > jeśli tak, to jako osoba fiz. prowadząca działalność gospodarczą - jakie
    > mam prawa jako konsument kupujący w takim sklepie?

    Jeśli produkt kupujesz w celu zawodowym (czyli w pojęciu szerszym niż
    sama DG, np. w celu wykorzystania go w pracy na etacie), to nie możesz
    zwrócić.

    Jeśli kupujesz tylko na użytek prywatny, wtedy prawo zwrotu w ciągu
    10 dni działa.

    > dodam, że znalazłem jeden sklep wyłączający też dla podmiotów gosp.
    > rękojmię.

    Jest to możliwe, rękojmię można ograniczyć, w szczególności można ją
    zupełnie wyłączyć.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz