    From: "industrial" <i...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Możliwość zerwania umowy realizacyjnej
    Date: Tue, 5 Jun 2007 02:10:23 +0200

    Użytkownik "a22b" <a...@n...ma.takiej.domeny.w.pl> napisał w wiadomości
    news:4664460e$0$13183$f69f905@mamut2.aster.pl...
    > W umowie z deweloperem ("umowa realizacyjna", forma cywilno-prawna)
    > znajdują się zapisy dotyczące konkretnych przypadków, w których deweloper
    > może "odstąpić" od umowy (długa zwłoka w płatności, itd.).
    > Nie ma żadnego punktu mówiącego, że deweloper ma prawo "odstąpić od umowy"
    > bez podania przyczyny.
    > Budowa jest już zakończona, pieniądze zapłacone, klucze do mieszkań
    > przekazane i pozostało podpisać akt notarialny.
    >
    > Jestem przed scedowaniem na siebie takiej umowy i mam następujące pytanie:
    > czy deweloper ma możliwość zerwania umowy mimo, że nie przewiduje ona
> [...]

    W takim przypadku deweloper nie ma możliwości zerwania umowy bez przyczyny
    określonej albo w samej umowie, o ile druga strona umowy nie naruszyła
    jakichś jej postanowień, nawet takich, których naruszenie nie zostało w
    umowie zagrożone możliwością jednostronnego odstąpienia od niej.

    Myślę jednak, że najbardziej kompetentą odpowiedź mógłbyś uzyskać, gdybyś
    zadał pytanie mniej abstrakcyjnie, to znaczy stwierdził, czy masz
    jakiekolwiek powody, żeby obawiać się takiego odstąpienia od umowy?

    industrial

    i...@o...eu