    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Moto cd.
    Date: Tue, 6 Aug 2024 16:52:20 +0200

    On Tue, 6 Aug 2024 14:58:54 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > W skrócie. Na chodnik stał jakiś złom. Ktoś go ukradł (albo posprzątał)
    > i zawiózł do pobliskiego warsztatu. Shrek robił wszystko, by motocykl
    > się nie odnalazł, czyli przykładowo publikował w mediach informację, że
    > wie, kto ukradł i że sprawcy się nagrali. Na szczęście chyba sprawcy
    > tych mediów nie czytywali, bo jakby przeczytali, to by motocykl do huty
    > pojechał.

    No, jakby tak Shrek sie zdał całkowicie na was ... załóżmy, że do
    twojego komisariatu przychodzi obywatel i zgłasza kradzież starego
    motocykla. To
    a) spytacie czy widział jak ukradli? Bo może zniknął.
    A znikniecie to nie przestępstwo, mozna odmówić
    Tak tylko podpowiadam.

    b) ruszy jakis kulson 4 litery, czy tylko wypisze zgłoszenie, i odłoży
    na kupkę "do umorzenia" ?

    c) bo jakby ruszył i poszedł na oględziny, to może by zauważył kamery
    monitoringów, i nagrania uzyskał.

    No ale Szrek was załatwił na cacy, i sam przyniósł film z monitoringu,
    i dane swiadka, co zna dwie z trzech osób zabierających motocykl do
    busa. Ktorego nr rejestracyjne na filmie są.

    I co by było dalej w NS?
    d) rok byscie się zastanawiali czy własciciela busa i tych dwoje
    przesłuchac jako świadków, czy postawić zarzuty, aż by się w koncu
    przedawniło?

    czy
    e) pojechali do własciciela busa i ... nie wiem jak to sie fachowo
    nazywa, ale spytali o jego wersję.

    śmiem twierdzić, ze można go aresztować na 3 miesiące, albo i dłużej,
    i wtedy powie do której huty zawiózł.

    czy
    f) można sobie zaoszczędzić jeżdzenia, bo wiadomo co sprawcy powiedzą,
    wyjdą na niewinnych, więc po co kłopot.

    > Pomimo tego Policja odzyskała motocykl po dwóch dniach chyba.

    W zasadzie to chyba w ciągu niecałych 24h.
    Tylko zapomniałeś dodac, ze odzyskała, jak was Shrek wezwał na
    konkretne miejsce jego postoju, bo ustalił to szybciej niz sie
    kulsonom d* chciało ruszyc.

    Kłamać to trzeba umieć.

    > Teraz
    > kręcimy aferę, czy można było 10 minut wcześniej

    Zdecydowanie można było wczesniej.

    No ale Shrek sie pośpieszył, to nie wiemy, czy dzielna Policja by
    odzyskała motor w ciągu kolejnych 24h (razem 48) czy umorzyła po
    miesiacu.
    Przyjmuję, że by odzyskała, bo była na dobrej drodze, ale może znasz
    lepiej własną organizację.

    > i dlaczego sąd nie chce
    > uwierzyć, ze to zorganizowana mafia dybała na ten złom.

    nie kłam, nikt tego nie zarzucał.
    Co tam sąd z prokuratorem robią, to robia, nie ma w tym waszej,
    policjantów, winy.

    J.