  • 1. Data: 2003-10-10 22:16:34
    Temat: Re: Moc wiatrówki ?
    Od: siv <m...@w...ps.pl>

    > Witam Grupowiczów
    >
    > Jestem "lajkonikiem" w tej kwestii a muszę napisac opinie w sprawie
    art. 8> ustawy o broni i amunicji, który wchodzi w zycie od 1.01.2004.
    Moje pytanie> brzmi: jaka jest moc (w dżulach) przeciętnej wiatrówki
    dostepnej na polskim> rynku.

    zakladajac, ze mowimy o kalibrze 4.5 mm waga "pestki"
    wynosi 0.4 - 0.5 g. paramtrem wiatrowki podawanym w sklepie
    jest predkosc poczatkowa. dla wiatrowki karabinku sa to predkosci
    220 - 340 m/s.
    biorac wiec dla przykladu lzejszy srut 0.4 g i predkosc poczatkowa
    300m/s otrzymamy 18 dzuli. tych dzuli moze byc nawet dwadziesciakilka .
    takze kto zyw leci kupowac jakies "mocne" cacko przed 1.01.04; D

    sivasu

  • 2. Data: 2003-10-11 00:32:33
    Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu>

    A to niby dlaczego?

    Przecież jeśli teraz kupi wiatrówkę o energii pocisku przekraczającej
    graniczną ( na marginesie, teraz może taką bez pozwolenia kupić tylko
    gładkolufową), to i tak po 1.01.04 będzie zobowiązany ją rejestrować, a dla
    tej mocniejszej uzyskać pozwolenie na użytkowanie.
    Pozdr