  • Data: 2005-12-27 03:06:19
    Temat: Re: Mobbing w polskich sądach? [OT]
    Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:dop5ck$ekq$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jasne, ZOMOwiec poza pracą to był dobry mąż i ojciec.

    Przecież sam jesteś takim samym człowiekiem jak on...inaczej byś go tu nie
    przywoływał...bo i po co?

    > To ma być definicja sprawiedliwości? Jakaś marksistowska chyba.

    I to ma być kontrargument? Twoje "uczulenia"? Ja bezposredniego związku z
    Marksem-jako praprzyczyną takiejż definicji nie widzę. Dyskutuj z argumentem
    a nie ze swoimi uprzedzonymi skojarzeniami...
    Więc gdzie widzisz błąd owej definicji -poza jakimś "niesmacznym" ci
    skojarzeniem?

    > Przykład: zamówiłeś u mnie usługę, ja wykonałem pracę i oczekuję zapłaty.
    > Sprawiedliwość (taka bez przymiotników) mówi, że zapłata mi się należy.
    > A sprawiedliwość społeczna na to: skoro ty jesteś biedny, nie masz pracy,
    > masz siódemkę dzieci i chorą żonę to możesz mi nie zapłacić i to jest OK.

    Nadal nie widzę związku twojego przykładu z ową sprawiedliwością -chyba że
    za sprawiedliwość -tak indywidualną jak i grupową rozumiesz wyłącznie
    zaspokajanie ordynarnego "egoizmu" -to sam jesteś sobie winien że masz
    "skrzywioną optykę".
    W temacie sprawiedliwości mówimy o odejściu od moralności kalego i patrzeniu
    końca swego nosa na rzecz zysków wynikłych z mechanizmów solidarystycznych.
    Podyskutuj z tezą że "siła tkwi we wspólnym działaniu".
    Wykaż że jednostka osiągnie więcej sama niż we współpracy z innymi...