    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mieszkanie spoldzielcze
    Date: Sun, 02 Jan 2011 19:35:52 -0600

    On 1/2/2011 7:06 PM, rmrmg wrote:

    > Nie mam takiej możliwości, jak napisałem w pierwszym swym poście są to
    > rozważania teoretyczne. W tym wypadku chodzi o pokazanie, że w niektórych
    > sytuacjach mimo szczerych chęci nie da się tej barbarzyńskiej ustawy
    > przestrzegać.

    dac to sie da, tylko czasami zajmie to trochę czasu.
    ta akurat jest najprostsza z ustaw.

    > No właśnie po co?

    nie mam pojecia.

    > A skąd ma wiedzieć, że mieszkam?

    to jego mieszkanie, wiec niech sie dowie.

    > Postawmy się w sytuacji spadkobiercy: przychodzi do mnie człowiek z
    > drugiego końca Polski i mówi mi, że mieszka w mieszkaniu mojej babci i
    > każe to sobie potwierdzić. Nie wiem czy tak jest naprawde dlaczego
    > miałbym podpisywać?

    bo musisz.
    jesli nie podpiszesz a mieszka, to bekniesz z kodeksu wykroczen, bo
    utrudniasz mu zameldowanie sie.
    wiec w twaim interesie jest dowiedzenie sie czy mieszka w twojej
    własnosci i potwierdzenie stanu faktycznego.

    oczywiscie jak nie bylo postepowania spadkowego, to masz argument, ze
    niech ci wykaze, ze jestes włascicielem, czyli de facto bedzie musiał
    zlozyc do sądu wniosek o stwierdzenie nabycia spadku, potem ci go
    podsunać pod nos, a jak odmówisz potwierdzenia faktu, ze mieszka, to
    pozostaje mu złożyć zawiadomienie na najblizszym posterunku policji.
    fakt, ze pare lat moze potrwac :), ale sie da.

    on jest czysty wniosek o zamledowanie złożył w terminie. :)

    > Znam jedną osobę która miała adres zameldowania w którym nie mieszkała i
    > adres zamieszkania w którym nie mogła się zameldować. Szczęście, że była
    > właścicielem lokalu zameldowania głównym problemem była poczta
    > przychodząca na adres zameldowania.

    czemu nie mogła sie zameldowac?

    > Wracając do pytania po co meldunek.

    do wsparcia innych ustaw tez pisanych za głebokiej komuny.
    Gdyby go zliwkidowac jednym posunieciem, to od cholery innych ustaw
    runie i jak narazie nikomu nie chce sie tego ruszac.

    Chocby głupie becikowe, przysługuje w miejscu zameldowania.
    Zdaje sie, ze samochod tez dało sie zarejestrowac tylko w miejscu
    zameldowania. Cos zdaje sie zmieniło ostatnio.
    Paszport wyrobisz tylko w miesjcu zameldowania.
    Wesoło mają ci co mieszkają za granicą i nie mają meldunku. Poaszport
    wyrobią tylko w konsulacie za granicą.
    Cos jest jeszcze o izbach lekarskich, ze o staz mozesz ubiegac sie tam
    gdzie jestes zameldowany.
    i pewnie tysiac innych miejsc.
    Dobrze, ze jak pisali ustawe o podatkach, to kotś był na tyle
    inteligentny ze słowo adres zameldowania (po za NIP-3) nie pada.

    W kodeksie cywilnym jest adres
> [...]
    > fi). Co ta ustawa właściwie daje? Czy nie sensowniejsze byłoby
    > rozwinięcie kodeksu cywilnego tj. podawać w urzędzie gminy adres
    > korespondencyjny i już, zamiast adresu zameldowania. Urzędy wiedziałyby
    > gdzie kierować korespondencje. Możnaby dla chętnych wprowadzić tymczasowy
    > adres korespondencyjny aby uniknąc problemów związanych z fikcją
    > doreńczeniową przy dłuższych wyjazdach. Tyle, według mnie wystarczy. Nie
    > wiem po co urzędom lista hoteli jakie zwiedziłem i wszelkich
    > nieturystycznych wyjazdów krajowych i dłuższych zagranicznych.

    j.w.
    bo stary ustawy bazowały na adresie zameldowania i zeby to teraz zmienic
    to trzeba ruszyc straszliwa machine, a nikomu sie nie chce, bo maja jak
    nie wybory prezydenckie, to parlamentarne, a jak nie parlamantarne to
    samorządowe i są zajeci biciem świń na kiełbasę wyborczą.
    Na inną pracę czasu już nie ma.