  • Data: 2004-01-02 10:12:56
    Temat: Re: Mieszkanie dla 6-latka?
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam! Czy istnieje możliwość prawnego przekazania własności
    mieszkania
    > (mieszkanie własnościowe) na 6-latka (babcia chce podarować
    mieszkanie
    > wnuczkowi)?

    Istnieje taka możliwość. 6-latek ma bowiem zdolność prawną.
    Babcia może to zrobić u notariusza w formie aktu notarialnego O ile
    mnie jednak pamięć nie myli - do aktu będzie musiał też stanąć
    przedstawiciel ustawowy dziecka (zwykle rodzic) dysponujący zgodą
    sądu rodzinnego na przyjęcie darowizny (bo o ile się nie mylę przyjęcie
    takiej darowizny będzie przekraczało zwykły zarząd majątkiem
    małoletniego. W każdym razie trzeba to najpierw sprawdzić)

    -> http://usenet.pomocprawna.info