    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mienie już nie zabużańskie.
    Date: Mon, 29 Dec 2008 22:18:45 +0100

    Robert Tomasik pisze:

    > Czyli jak rozumiem potrzebne były by mapki geodezyjne z przed wojny.
    > Jeśli ich nie ma w polskich urzędach, to moim zdaniem należało by się
    > zwrócić do ukraińskiego urzędu będącego odpowiednikiem naszego wydziału
    > geodezji. Domyślam się, że stosowne mapki oraz księgi wieczyste
    > najpewniej zostały przez te organy "zabezpieczone" w związku z
    > utworzeniem Republiki Ukraińskiej. Ja bym sugerował pismo do polskiej
    > Ambasady na Ukrainie z prośbą o udzielenie Wam pomocy w tej materii.
    > Ksiąg wieczystych do tych terenów poszukiwałbym w archiwach sądowych we
> [...]

    Nic mu taka mapka nie pomoże, nawet jeśli istnieje, w co wątpię. Nie
    będzie na jej podstawie i tak mógł założyć KW.

    > Inna zupełnie sprawa, to stan prawny takiej nieruchomości. W mojej
    > ocenie ważne jest, jak te zagadnienia normowały przepisy Ukrainy czy
    > ZSRR (bo nie wiem co się na Ukrainie stosowało) w okresie od 1945 do
    > 1951 roku.

    Wtedy ukrainy niepodległej nie było, a w całym zsrr było jedno prawo
    ogólnoruskie.

    > Jeśli na mocy tamtejszych przepisów pozbawiono Twoich przodków prawa własności do
    tych terenów,

    Tu chyba raczej należałoby zerknąć do jakiś traktatów międzynarodowych,
    na mocy których polska przepisała tamte okolice na zsrr. Coś mi się
    kojarzy że tam była uregulowana kwestia własności.

    > to w mojej ocenie fakt, iż później tereny te znalazły się na terytorium RP faktu
    tego nie zmienia.

    A tu zapewne należałoby popatrzeć w kolejną umowę miedzynarodową
    polska-zsrr.

    > Nie jesteście juz właścicielami tych terenów,

    A to akurat nie wiadomo. jeśli są posiadaczami samoistnymi to akurat
    mogli to, przykładowo, zasiedzieć.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.