  • Data: 2003-07-16 06:33:39
    Temat: Re: Miejsce zamieszkania i podatki
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2003-07-16 08:24, Użytkownik MAREK napisał:

    > Kadry
    > Według mnie miejsce zamieszkania i miejsce zameldowania (to w dowodzie
    > osobistem) to NIE to samo. To, że w dowodzie mam wpisany adres zameldowania
    > nie jest jednoznaczne, że tam mieszkam. Zgodnie z ustawą podatkową mógłbym
    > mieć wyższse koszty uzyskania jeśli zamieszkuję w innym mieście niż mam
    > pracę.
    > Problem jest troche filozoficzny ale nie daje mi spokoju. skoro można by
    > było skorzystać, to czemu nie?
    >
    > --
    > pozdrawiam

> [...]

    Mielismy z zona taki problem w czasie tegorocznego haraczowania.
    oboje jestesmy zameldowani w gdansku w roznych miejscach, mieszkamy
    jeszcze w innym, ale tez w gdansku. Od tego roku zdecydowalismy ze
    rozliczamy sie wspolnie. ZOna podlegala pod III US , ja pod II US, ale
    najblizej nas byl I US, to postanowilismu zlozyc wlasnie w nim wspolna
    deklaracje.
    Szybko okazalo sie, ze musimy zlozyc NIP-3 w ktorym (wg wyraznych
    zalecen urzednikow) mamy wpisac _adres_zamieszkania_ ktory dla nich jest
    tozsamy z miejscem stalego zamieszkania w chwili skladania deklaracji, a
    nie z adresem zameldowania. No i tak zrobilismy.
    Wszystko bylo jak widac w porzadku, bo zwrot podatku juz mamy na koncie ;)

    Janusz 'Kali' Kaliszczak
    "nemo ante mortem beatus"