    From: k...@p...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandaty i presja urzędu - jak sobie radzić?
    Date: Thu, 16 Mar 2006 15:23:42 +0100

    Samotnik napisał(a):

    > No to niech nie zapomina. Albo pogodzi się z płaceniem kary, kiedy już
    > zapomni. Nie ma innego wyjścia. Stan jest binarny - albo bilet jest
    > ważny, albo nie. Nie ma trzeciej opcji. Kiedy idzie do sklepu to też mu
    > się zdarza zapomnieć w pośpiechu zapłacić, czy co? Zapewne nie, bo
    > zaraz ktoś mu brutalnie o tym przypomni. Tutaj ma tę korzyść (lub
    > stratę, zależy jak na to patrzeć), że nikt mu nie przypomina.

    Guciu drogi, to ty ciągle zapominasz, że bilet został
    zakupiony. Czyli sprzedający nic nie stracił.
    Wyglada na to, że to ty celowo rozpisujesz się o tym
    numerku, kiedy przecież ja mam problem inny, z arogancją
    kontrolerów i ZTM. Według ich własnych przepisów żona
    powinna zapłacić tylko koszty manipulacyjne, kiedy
    w siedzibie kontrolera okazała dokument uprawniający
    do przejazdu. Tymczasem odmówiono jej tej możliwości
    i kazano zapłacić całość mandatu lub złożyć odwołanie.
    Co też zrobiwszy dostała żona odpowiedź, że ma zapłacić
    i już. Napisano przy tym, że kosztów mogłaby uniknąć,
    gdyby w siedzibie kontrolera przedłożyła dokument itd.
    Tak można w kółko do upadłego. To się nazywa po naszemu
    gra w upierdalacza lub rżnięcie głupa. Mam zresztą
    wrażenie, że sam jesteś kontrolerem i szukasz naiwnego,
    który potraktuje twoje wywody serio.

    Jan