    From: "Krzysztof" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandaty do sadu
    Date: Tue, 11 Jun 2002 00:11:20 +0200

    Uzytkownik "Tomasz Pyra

    > Ale teraz interesuja mnie dwie sprawy - jak to wygladalo by w sadzie:
    >
    > po pierwsze z tego co wiem to wine trzeba udowodnic, a nie mam za bardzo
    > pomyslu jak mozna mi udowodnic ze jechalem bez pasow (zwlaszcza ze tak nie
    > bylo) - czy zdanie jakis 2 kraweznikow wystarczy?

    W zupelnosci wystarczy. Beda twoje wyjasnienia (oskarzony ma prawo klamac) i
    zeznania dwóch swiadków funkcjonariuszy skladane pod przysiega. Musisz
    przedstawic jakies dowody na poparcie swojej racji.

    > a po druie zalozmy ze mi to udowodniono - jaki bedzie "wyrok"? 100zl
    > mandatu plus 2000zl kosztow postepowania? Czego sie spodziewac wogole?

    Grzywna jest do 5000 zl. Za "nie manie" pasów nie powinna byc wielka - moze
    ze 100 zl. Ale koszty rozprawy to 100 zl. Gdy obwiniony sie przyznaje Sad
    wydaje nakaz karny który "kosztuje" 50 zl (plus grzywna).

    K.