  • Data: 2008-09-07 21:27:52
    Temat: Re: Mandat za przekroczenie szybkości i odbór tylko osobisty
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > do rejestru KRK trafia się po skazaniu za każde przestępstwo, po
    > warunkowym umorzeniu postępowania (za przestępstwo) a także w razie
    > wymierzenia kary aresztu za wykroczenie (za przekroczenie prędkości co do
    > zasady nie grozi)

    Tak jest napisane w ustawie. Mój znajomy jakiś czas temu został ukarany
    przez Sad za przekroczenie prędkości karą grzywny. Jako karany Sądownie miał
    problemy w pracy. Jak twierdził jego karalność została stwierdzona po
    sprawdzeniu w rejestrze skazanych. Albo on coś kręci, albo jest coś o czym
    nie wiem.
    Tak na marginesie nie tak dawno Trybunał Konstytucyjny orzekł, że niezgodne
    z Konstytucją jest odebranie uprawnień instruktorowi nauki jazdy który
    nieprawidłowo zaparkował i został za to ukarany grzywną. Urzędnicy na
    podstawie PoRD odebrali mu uprawnienia. Z czego wynikało, że był karany?
    Instruktorów nie sprawdza się pod względem posiadanych punktów. Może ktoś
    wie coś bliżej?

    grzech