  • Data: 2013-02-07 00:14:36
    Temat: Re: Mandat od ITD bez zdjecia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 6 Feb 2013, Konfabulator wrote:

    > Witek said: mozesz. tylko nie zapomnij wowczas wnie�� w terminie sprzeciwu od
    wyroku nakazowego z sďż˝du.

    > A coś bardziej konstruktywnie? Spełniam ustawowy obowiązek, ale nie oskarżam
    siebie, bo nie muszę,

    Ale sąd ma pełne prawo do łupnięcia wyrokiem na podstawie przychylenia
    się do obwinienia.
    Również jeśli to obwinienie jest błędne, ale sąd o tym nie wie bo brak
    jest dowodów przeciwnych.

    > zwłaszcza, że po kilkunastu tygodniach mogę nie pamiętać co robiłem
    > o 17:02 na rogu jakiś ulic.

    Ale nie o to chodzi.
    Sprawa wyłącznie formalna - wyrok nakazowy zapada nie w wyniku
    "porównania racji", a w wyniku klepnięcia zarzutów oraz braku
    oczywistych przeciwwskazań.
    Dopiero sprzeciw skutkuje "normalną" rozprawą na której ktokolwiek
    będzie Cię pytał czy masz coś ciekawego do powiedzenia.
    Wcześniej nawet NIE WIESZ, że "jakiś sąd ma być"!
    Niestety brak sprzeciwu skutkuje prawomocnością tego "formalizmu".

    pzdr, Gotfryd