    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat dla policjanta? TVN Turbo
    Date: Wed, 26 Sep 2007 23:28:50 +0200

    zbyszek pisze:

    > Niezapięte pasy mogą cię uratować tylko kiedy samoistnie wylecisz z
    > samochodu przez okno i nie trafisz w
    > drzewo ani pod samochód,

    Widziałem taki wypadek w TV - kierowca wyleciał przez boczną szybę,
    wyhamował tyłkiem na ulicy, a jego samochód rozwalił się tak że nie
    miałby szansy przeżycia. Jest to więc jak najbardziej możliwe i
    występuje w naturze.

    > bo kiedy w nim jednak zostaniesz to zabijesz się o
    > kierownicę albo stracisz przytomność
    > uderzając o kierownicę i spłoniesz albo poduszka powietrzna ciebie zabije
    > na miejscu.

    Jakoś ludzie kiedyś jeździli bez pasów i uwierz - są nawet tacy co
    przeżyli tamtą epokę ;)
    W dodatku nie wszystkie zderzenia są czołowe.

    Poza tym poduszkę powietrzną wolno mi z samochodu wyrzucić, albo ją
    wyłączyć, a pasów jakoś nie... Dlaczego? Co takiego specjalnego jest w
    tych pasach żeby nakazywać ludziom je zakładać?

    I dlaczego tylko trzypunktowe? Przecież sześciopunktowe są znacznie
    lepsze. Ile to istnień ludzkich można by uratować nakazem jazdy w
    szelkach? Ci co nie nakazali jeszcze montowania i jazdy w szelkach mają
    przecież krew na rękach tych wszystkich ludzi.

    > Kiedy jednak nie stracisz przytomności to możesz pas odpiąć i wyjść z
    > samochodu, oczywiście jesli drzwi
    > się dadzą otworzyć :(

    Warunków koniecznych do odpięcia pasów jest więcej - trzeba nie stracić
    kontaktu z rzeczywistością, bo szok albo zwyczajna panika mogą
    wystarczyć do tego żeby dać rady sobie odpiąć pasa.

    Kolejna sprawa, to to że nieprzytomnego bez pasów łatwiej wyciągną osoby
    postronne niż takiego zamocowanego do samochodu.

    > Te dyskusje o zapinaniu pasów toczą chyba tylko ludzie którzy w jakiś sposób
    > potrzebują zamanifestować
    > swoją niesubordynację wobec prawa, to nie pas ich uciska ale
    > przepisy.................

    Dlaczego tak uważasz? Mnie nic nie uciska i nie wyobrażam sobie jazdy
    bez pasów bezpieczeństwa.
    Niemniej tak samo długo jak o tym dlaczego pasy bezpieczeństwa należy
    zapinać, mogę mówić dlaczego nie powinno być nakazu zapinania pasów.

    Tak samo jak i wielu innych nakazów.
    Bo wiadomo że należy się odpowiednio odżywiać, uprawiać sport, jeść 3
    posiłki dziennie, wysypiać się itp. itd.
    Są to rzeczy znacznie ważniejsze niż zapinanie pasów, bo prowadzą do
    chorób serca, ale jakoś nikt nie podnosi absurdalnych pomysłów nakazania
    tego ustawą, i egzekwowania za pomocą grzywien...

    A pasy to jakiś "szczególny przypadek", nakaz zakładania kurtki czy
    czapki zimą to "wariactwo", a nakaz zakładania pasów to "świetny
    pomysł". Jak to z tym jest?