    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat a pracodawca
    Date: Sat, 9 Aug 2008 09:24:43 +0200

    On Sat, 9 Aug 2008, SQLwysyn wrote:

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    >
    > A moze tak po prostu w takiej sytuacji wezwac policje na plac postojowy
    > samochodów, by wlepila mandat za zly stan techniczny aut

    Moment, moment.
    Jak te auta STOJĄ, to chyba trudno czegokolwiek się przyczepić, przecież
    przy takiej logice wystarczyłoby posłać patrol pod dowolny warsztat
    samochodowy i kasować jak leci właścicieli wszystkich pojazdów
    oddanych do "grubszych" napraw - rozebrany samochód niewątpliwie jest
    niesprawny, a to bez hamulców, a to układ kierowniczy nie działa...
    IMO stan techniczny można sprawdzać - w celu ukarania - wyłącznie
    w pojeździe *w ruchu*.
    A wtedy obrywa kierujący.

    > nie kierowcy, tylko
    > osobie na która są zarejestrowane auta z lysymi oponami? Albo wstrzyma dowody
    > rejestracyjne?

    O, i to ostatnie ma sens.
    Pojazd niesprawny - skierować do przeglądu.
    Z zastrzeżeniem o tych warsztatach jak wyżej - przecież jeśli owo
    "skierowanie" byłoby podejmowane wobec pojazdów nie będących w ruchu,
    to czepianie się właściciela bazy byłoby dyskryminacją w porównaniu
    do tych którzy auta do naprawy oddali (i w czasie naprawy są
    równie albo bardziej niesprawne, więc tym samym tym bardziej powinny
    "po przywróceniu do sprawności" iść do kontroli).

    IMVHO - bez ukarania kierującego się nie da!

    pzdr, Gotfryd