    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Małoletni sam w domu
    Date: Tue, 18 Jan 2005 01:04:36 +0100

    Wojciech Żyliński wrote:

    > Małoletni (17 lat) został pozostawiony sam w mieszkaniu bez opieki. Rodzice
    > mieszkaja w innym miescie. Na koniec semestru maloletni ma kilka jedynek z

    Straszne. Jak on sobie sam radzi? Kto mu da jeść? Kto ubranie upierze?
    Kto posprząta? Przecież taki małoletni to wszystko może zrobić, nawet
    paluszki w gniazdko wsadzić... Zaraz! 17 lat? Ja myślałem, że 17 miesięcy...

    > przedmiotow i duzo godzin nieusprawiedliwionych. Szkola chce, aby zapewnic
    > maloletniemu opieke, w przeciwnym wypadku chca napisac do Sadu Rodzinnego.

    Jaką opiekę? Nianię do zmiany pieluszek?

    > Co mozna zrobic w takim przypadku? Zaznaczam, ze zabranie maloletniego do
    > miasta w ktorym mieszkaja rodzice nie wchodzi w rachube...

    Primo: ile temu 'małoletniemu' miesięcy brakuje do zostania pełnoletnim?

    Secundo: ta szkoła to jakichś nauczycieli ma, czy tylko bandę
    sklerotycznych, zapatrzonych w cyferki matołków? Traktowanie 17-latka
    jak małego dzidziusia potrzebującego nadzoru może IMHO przynieść tylko
    negatywny skutek. Kompetentny wychowawca powinien raczej uderzyć w ton
    'przecież już jesteś niemalże dorosły - a zachowujesz się tak
    nieodpowiedzialnie' niż szukać przymusowej niani dla 'małego' dziecka...
    Przy takim 'ciele gogicznym' to nic dziwnego, że dużo nieobecności -
    jakbym ja miał takich nauczycieli, też bym pewnie chciał zwiać ;)