    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Majątek w małżeństwie
    Date: Thu, 15 Jan 2009 00:06:40 +0100

    On Wed, 14 Jan 2009, witek wrote:

    > Widzisz, ale oni chcą rozdzielność bez intercyzy.
    > Intrercyza, nawet na patyczki do uszu powoduje, że np. nie możesz rozliczyć
    > się wspólnie.

    Hm... argument wygląda przekonująco.
    Ale zajrzałem do obu ustaw - z PDoOF wynika, że wystarczającym do
    wspólnego rozliczania jest "wspólność majątkowa", a *nie* "ustawowa
    wspólność majątkowa"!

    Do tego umowa majątkowa o której mówimy jest "punktowa" - dotyczy
    wyłącznie momentu przekazania części majątku, czyli w najgorszym
    przypadku dotyczyłaby jednego roku.
    Niemniej - jasne, mogą nie chcieć "stracić roku".

    Ale jak wyżej - na mój rozum (dla pytającego: nie jestem prawnikiem)
    zmiana wspólności *nie* powołująca się na rodzielność (czyli jedynie
    rozszerzenie lub ograniczenie wspolności) nie powinna naruszać
    uprawnienia z PDoOF.

    Mylę się jak chodzi o literę i zapis z PDoOF?

    pzdr, Gotfryd