    From: Mariusz <m...@h...usunto.sk>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Lojalka szkoleniowa & malzenstwo - praktyka
    Date: Sat, 30 Jun 2007 17:36:16 +0200

    m...@s...pl pisze:
    > Interesuje mnie jak powinna wyglądać kwestia rozwiązania umowy o pracę
    > w praktyce, widzę to tak że wręczam pracodawcy wypowiedzenie na pismie
    > w którym określam powód odejścia z pracy taki jak powyżej. Okres
    > wypowiedzenia wynosi 1 miesiąc i teraz pytanie:

    Kodeks Pracy

    Art. 32.
    § 1. Każda ze stron może rozwiązać za wypowiedzeniem umowę o pracę
    zawartą na:
    1) okres próbny,
    2) (uchylony),
    3) czas nie określony.

    Czyli wychodzi na to, że nie możesz rozwiązać za wypowiedzeniem umowy o
    pracę na czas określony.

    Chyba, że w umowie masz jasno napisane, że istnieje taka możliwość.
    Jednak wtedy okres wypowiedzenia wynosi dwa tygodnie, a nie miesiąc.

    Art. 33.
    Przy zawieraniu umowy o pracę na czas określony, dłuższy niż 6 miesięcy,
    strony mogą przewidzieć dopuszczalność wcześniejszego rozwiązania tej
    umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.