  • Data: 2013-11-17 12:24:58
    Temat: Re: Listy z poleceniem zapłaty za udostępnianie filmów
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości
    news:5288847c$0$2176$65785112@news.neostrada.pl...
    > Ciekawsze jest, skąd naciągacka kancelaria ma dane o IP i adresie
    > użytkownika.

    IP "udostępniaczy" mogą zdobyć bez wysiłku: wystarczy, że będą
    ściągać dany film przez torrenta i zobaczą, od kogo ściągają.

    Cała reszta mniej lub bardziej wygląda mi na typowe "trałowanie"
    internetu w celu łowienia naiwnych na "ugodę", która w zasadzie
    nic nie daje.

    Główna dolegliwość tej sytuacji dla posądzonego polega, jak dla mnie,
    na perspektywie rewizji, zabezpieczenia komputera, itd. Skoro sprawa
    karna już się toczy, to zawarcie ugody niczego w powyższej kwestii nie
    zmieni (ugoda dot. sprawy cywilnej) - zatem ja na miejscu posądzonego
    skupiłbym się na zabezpieczeniu przed skazaniem w sprawie karnej:
    wyczyszczeniu dysku z wątpliwych plików (lub po prostu wywaleniu go
    i kupieniu nowego), pouczeniu domowników aby zgodnie z prawdą zeznali,
    że nie udostępniali mat. chronionych prawem aut., pozbyciu się pirackich CD,
    jeśli bym takowe posiadał, itd. Po umorzeniu sprawy karnej, ew. sprawa
    cywilna straci jakiekolwiek podstawy - takoż zawieranie ugody.