    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Link] Ochroniarskie mendy z Izraela w akcji
    Date: Sat, 12 May 2007 15:02:11 +0200

    wiadomości news:tf5fh4-u8p.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Przeważnie taki samochód sobie nie stoi w miejscu przez dłuższy czas,
    > tylko się powoli toczy.

    Skąd Ci się to wzięło? A Prezydent wsiada niego w biegu?

    > Po drugie: co innego delegacja z jakąś ważną szychą, a co innego
    > wycieczka jakichś aroganckich szczeniaków. To oni sa tu gośćmi i mają
    > być grzeczni. A jak się nie podoba, że nie przysługuje im status
    > nadludzi, to nie sp*.*ją w podskokach.

    Tu masz oczywiście rację. Ale Izraelczycy stosują te same przepisy
    dotyczące bezpieczeństwa i w tym jest generalnie problem. Z drugiej strony
    wolno im.

    > W ogóle co to za pomysły, żeby jakieś obce ciecie chodziły po terytorium
    > Rzeczpospolitej Polskiej uzbrojone?

    Na całym świecie tak jest.

    > Przecież oni się zachowują, jak się tutaj zachowywali hitlerowcy!

    Uogólniasz. Jeśli nawet jeden lub kilku ochroniarzy narusza prawo, to nie
    oznacza to, że wszyscy tak robią. W Nowym Sączu jest jedno z miejsc ich
    pielgrzymek, bo na tutejszym cmentarzu leży jeden z cudownych Rabe. Tych
    grup przyjeżdża rocznie kilkadziesiąt, jak nie kilkaset. Od co najmniej
    kilkunastu lat nie było żadnego incydentu. O ile mnie pamięć nie pyli, to
    chyba ostatni był gdzieś w połowie lat 90-tych, i była top napaść kilku
    wyrostków na grupę z Izraela.

    Podejrzewam - nie było mnie tam, więc mogę co najwyżej domyślać się
    przebiegu wypadków na podstawie wielu podobnych zdarzeń - że w wypadku
    będącym przedmiotem tej dyskusji wina leży po obydwu stronach, bardziej po
    stronie Włocha, bo on to sprowokował. Włoch niepotrzebnie się do nich
    przyczepił, zamiast wezwać Policję, skoro uważał, że ktoś robi źle.
    Ochroniarze chcieli go przetrzymać i nie reagowali na jego żądania
    wyłączenia silnika licząc na to, że mu się naprawa świata znudzi i sobie
    pójdzie precz. Włoch doszedł do wniosku, że skoro nikt nie reaguje, to się
    boją i postanowił wyłączyć ten silnik sam. W pewnym momencie przegiął -
    mowa o zmuszaniu kierowcy do wyłączenia silnika, więc ciekawe jak to
    zorganizował w praktyce, może wdarł się do autokaru? To już reakcję służb
    ochrony wywołać musiało i Włocha skuli. Mogli mu dać po mordzie albo
    zastrzelić, ale tylko skuli. Włoch pewnie sam nie był i reszta grupy
    zaczęła się zachowywać agresywnie, więc Izraelczycy ewakuowali się, by
    uchylić się przed atakiem. No i Włoch został w tych kajdankach.

    Wyobraź sobie, że z jakiegoś powodu stoisz sobie przy krawężniku z
    włączonym silnikiem - załóżmy masz słaby akumulator i boisz się go
    wyłączyć. Nagle ni z tego, ni z owego jakiś facet otwiera drzwi i próbuje
    Cię zmusić do wyłączenia silnika, więc pewnie zaczyna ręką grzebać przy
    stacyjce. Nie dasz mu po twarzy i będziesz spokojnie się przyglądał?

    I oczywiście można dopatrzeć się tu jakiegoś nadużycia ze strony ochrony,
    bo powinni wezwać Policję (a może wezwali, tylko nie zdążyła przyjechać), a
    pozostałych napastników postrzelić w obronie koniecznej. Przy czym
    postrzelenie przez Izraelskiego ochroniarza jest o tyle ryzykowne, że oni
    mają dość specyficzną taktykę użycia broni polegający na tym, że zawsze
    opróżniają podczas danego fragmentu akcji cały magazynek, by włożyć pełny.
    Stąd w wypadku jednego napastnika gość może mieć kilkadziesiąt postrzałów.
    Takie mają standardy taktyczne, cokolwiek niezgodne z ogólnymi przepisami,
    ale jednak.

    Zrobili to, co zrobili i tyle. Moim zdaniem normalnym następstwem nałożenia
    komuś na ręce kajdanek nie jest niedowład rąk. Co Włoch zrobił, by ów
    niedowład nastąpił, to tego nie wiem. Najpewniej próbował zdjąć te kajdanki
    i je sobie sam zacisnął, albo też nakładający zacisnął je za silno. Ale
    można na to spojrzeć z drugiej strony. Jakby Włoch nikogo do niczego
    zmuszać nie próbował, to by mu nikt tych kajdanek nie zakładał.