eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoLikwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji › Re: Likwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji
  • Data: 2024-06-08 04:21:15
    Temat: Re: Likwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-06-07, PD <p...@g...pl> wrote:

    > No kurde, nie wierzę :) To może tak. Zaliczę Cię do
    > mohero-faszysto-kiboli. I teraz jestem otwarty na prawdziwe informację o
    > tej grupie społecznej, bez szczucia i generowania strachu.

    Ale co mi chcesz tu właściwie powiedzieć? :) Nie mam problemów z
    poczuciem własnej wartości czy tożsamości społecznej, seksualnej i paru
    innych, więc jak pis by nie trąbił i nie szczuł, że peło to zdrajcy,
    gorszy sort, pederaści, kozojebcy i dalsze wyrażenia ze spektrum
    miłujących i prawych Katolików czy patrotów, to nie ma żadnej
    możliwości, żebym to wziął do siebie. To nie jest nic poza ich
    propagandą i pluciem. Ewentualnie notatką prasową, jeśli to nie wytwór
    medialny pisu. To jest właśnie ten aspekt, który ni uja nie pasuje do
    sugerowanego przez Ciebie modus operandi (MO) po, ale spróbujemy to
    ugryźć raz jeszcze poniżej.

    > Gazeta to akurat mz. złe odniesienie do TVN. Tam już od dawna 99%
    > artykułów to clickbajty robione przez stażystów.

    To nie ma znaczenia przez kogo. To się głownie MZ różni formą (mniej
    błędów gramataycznych, ortograficznych, stylistycznych) od "rasowej"
    Wyborczej, ale już dość mało różni się przekazem. I teraz zobacz,
    Wyborcza / Gazeta jest w zasadzie dla mnie niestrawna, właśnie przez
    prymitywną propagandę i wspomniane click-baity klasy SE. Zdaję sobie też
    sprawę, że przy mojej niechęci do pis mam sam jakiś "błąd potwierdzenia"
    (confirmation bias), ale serio serio, nie widzę tam tego co sugerujesz,
    że takie szczucie jest MO również po. Powinno tam być bo to ich
    zasadniczo głowna gazeta. A jest taka dziedzina, gdzie takie szczucie
    widzę. Tzn. dla pożądku, widzę działanie mające podnieść wartość jednej
    grupy społecznej kosztem innej i GW robi to w moim odbiorze dość
    regularnie, więc to też nie tak, że po prostu nie widzę nic poza pisem
    w tym z pełowej strony barykady.

    > A w temacie:
    > Na pierwszy strzał coś oklepanego, czyli TVN nazywa uczestników marszu
    > niepodległości faszystami. Jeszcze w czasach poprzednich rządów PO, był
    > taki okres że Donald miał na pieńku ze środowiskiem kibicowskim, a temat
    > był na topie medialnym. W tamtym czasie TVN przypinał bycie lub
    > powiązanie ze środowiskiem kiboli każdemu, komu z Po nie po drodze było.
    > Upłyneło nieco czasu, narracja się trochę wypaliła, więc zmieniono słowo
    > kibol na homofob. W następnym kółku byli antysemici. W kolejnym
    > przeciwnicy imigrantów stali się rasistami.

> [...]

    Cofnijmy się o krok, od czego zaczeła się ta dyskusja. Rezolutnie
    zauważyłeś, że pis polaryzuje społeczeństwo. Sam się z tym oczywiście
    bez problemu zgodziłem i dodałem, że uważam to za jeden z grzechów
    głównych pisu. Dalej napisałem, że pis robi to celowo wykorzystując
    polaryzaje jako narzędzie wyborcze. Wartościuje on grupy społeczne raz
    mówiąc jednym grupom, że są dużo więcej warte niż inne, dwa, manipuluje
    lękami generowanymi kosztem innych grup. Pis robi to dlatego, że jego
    elektorat jest na to podatny. Pis nie jesy chory psychicznie, żeby to
    robił tak bez powodu. Chore mogą być jednostki, nie rganizacja
    polityczna. To co robi, ma jak najbardziej sens i działa doskonale bo
    tak działa kompensacja u grup z obniżonym poczuciem wartości, czy innymi
    kompleksami, które zwyczajnie czują się zaniedbane lub jakoś
    poszkodowane w bieżącym układzie. Oczywiście uogólniam i nie wszyscy z
    elektoratu pis są tu tego typu, ale jest ich tam dużo. Więc jak dajesz
    takim grupom pożywkę w postaci złych imigrantów i pedałow i paru innych,
    a do tego jeszcze wywołujesz strach przed tymi grupami, i jeszcze
    mówisz, że gorszy sort chce aby kozojebcy zalali Polskę i parę innych
    rzeczy to są efekty jakie są, czyli to działa.

    A teraz przeanalizuj to w podobny sposób dla tych moherów, kibolów,
    faszystów i zadaj sobie pytanie, czy da się tu osiągnąć jakikolwiek
    istotny efekt w przypadku potencjalnego wyborcy po. Nie da się, bo
    odbiorca peło tego nie kupi. Nie ma tu praktycznie żadnej dźwigni
    pozwalającej jechać na kompleksach i deficytach wartości. Po drugie, i
    będę się przy tym upierał, te notatki o kibolach i reszcie nie zmieniają
    status quo w nastawieniu odbiorcy peło do tych grup. Powtarzam się, ale
    się do tego nijak nie odniosłeś. A skoro takie coś nie działa, to po
    kiego kija media związane z peło miałyby próbować takiej manipulacji.
    Tym bardziej, że wystarczy z okładem to co te media komunikują o
    wyczynach pis, aby elektorat peło głosował na peło.

    Innymi słowy szukasz symetrii na siłę, na dokładnie takiej zasadzie jak
    wcześniej wspomniana notatka o więźniach miałaby polaryzować
    społeczeństwo przeciwko więźniom. Może jeszcze informacja w TVN że na
    Srebrnej stoi zardzewiały traktor miałaby stygmatyzować rolników jako
    wyborców pis :)

    --
    Marcin