  • Data: 2005-11-22 18:46:28
    Temat: Re: Likwidacja dział. gosp.
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <y...@o...pl> napisal(a):
    > 1. firma istnieje kilkanaście lat, posiadam parę maszyn, czy w związku z
    > likwidacją i długiem w Zusie, ZUS zlicytuje mi te maszyny czy będzie czekał
    > aż znajdę nową pracę i ściągał z pensji?

    Zrobi co chce, ale najprawdopodobniej najpierw weźmie maszyny, a jak nie
    styknie, to będzie odciągał z dochodów, rachunków bankowych, innego
    majątku itd.

    > dokładnie chodzi mi o to, by wciąż
    > pracować, ale pod inną firmą, żeby w powolutku spłacić ZUS (cała kwota
    > spłacona od razu po prostu doprowadzi mnie do bankructwa)

    To tylko układ z ZUSem, rozłożenie na raty itd. Bo jeśli nie, to
    musiałbyś niczego nie mieć (mieszkanie, samochód itd), bo zlicytują. I
    nie prowadzić firmy na siebie, bo pozajmują na dzień dobry rachunki.

    Jednym słowem - bez układu jesteś skazany na absolutną szarą strefę -
    brak rachunków bankowych, majątku i pracę na lewo. A z układem to nie
    musisz zamykać firmy.

    > 2. Po jakim czasie mogę otworzyć nową działalność lub - czy mogę
    > "reanimować" starą firmę, pod tą samą nazwą itp. (przypuśćmy, że dług
    > spłacę)?

    Nawet dzień po zamknięciu poprzedniej działalności. Więcej - nikt nie
    każe Ci jej likwidować.
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem