eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoLicznik energii elektrycznej - jak zawalczyc z ZE zeby nie przegrac › Re: Licznik energii elektrycznej - jak zawalczyc z ZE zeby nie przegrac
  • Data: 2006-01-14 01:40:04
    Temat: Re: Licznik energii elektrycznej - jak zawalczyc z ZE zeby nie przegrac
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    Gargamel napisał(a):
    > zrobiłeś bardzo dobrze (pod warunkiem że ktoś upoważniony ci ten licznik
    > plombował),
    To powiedz ty mi kto wg ciebie bylby upowaznionym ?
    Pisalem o "zaplombowaniu" bo sam licznik posiada plomby (ze nie byl
    rozbierany). Plombowac podlaczenia licznika nie mialem jak, i nie mialo
    by to sensu. Rownie dobrze moglbym zaplombowac sobie lodowke albo
    gniazdka, zaden dowod dla zakladu energetycznego.

    > tak, to wyliczenie jest prawdziwe tylko w jednym wyjątkowym przypadku
    > (niezmienna częstotliwość prądu zasilającego)
    Mylisz sie. Czestotliwosc moze sie zmieniac jak chce - pomiar by nadal
    byl taki sam (nie)dobry. Problemem jest cos(fi) obciazenia - i fakt ze
    placimy za skladowa rzeczywista mocy w W a nie urojona. Ale tak czy
    inaczej ta metoda pomiaru moze doprowadzic tylko do jednego - nigdy nie
    pokaze wiekszego poboru w W niz jest naprawde. Najwyzej pokaze duzo
    wiekszy, zwlaszcza jak obciazeniem bedzie kupa urzadzen elektronicznych
    z transformatorkami na wejsciach albo zasilaczami impulsowymi.
    Dla dociekliwych - tak, mierzylem prad i napiecie miernikami true-rms.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
    173