  • Data: 2007-02-18 22:50:35
    Temat: Re: Licencje i tajemnica...
    Od: "Art" <T...@z...adres.poczty.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Widziałem kilka tematów związanych z kontrolą legalnosci
    > oprogramowania i ciekaw jestem jak podejdziecie do hipotetycznej
    > kontroli komputera, którego właściciel posiada na dysku informacje
    > niejawne lub tajne
    Tu ma zastosowanie ustawa o ochronie informacji niejawnych (jesli dane są
    sklasyfikaowane jako takie) - czyli zaplombowanie, protokół przekazania do
    kancelarii tajnej itp.. potem kontroluje to biegły z dopuszczeniem do
    okreslonego stopnia poufności..

    > co do których podpisał dokumenty zobowiązujące go
    > do zachowania tajemnicy - np. ja posiadam e dokumentację i kody
    > źródłowe programów otrzymane lub utworzone od/dla firm polskich i
    > niepolskich po podpisaniu dokumentów zobowiązujących mnie do
    > zachowania tej informacji TYLKO dla siebie. Niektóre z informacji
    > pozwołiłyby osobom nieuprawnionym uzyskanie korzyści finansowych do
    > których nie posiadają prawa.
    A to już nie jest informacja niejawna czy tajna - w rozumieniu ustawy - to
    nie obchodzi kontrolerów - to tylko TWOJA tajemnica (tajemnica handlowa)
    wynikająca z jakiejśtam umowy wiec ustawa o ochronie inf. niejawnych nie ma
    tu zastosowania i nic nie możes zrobić..

    > Jak w przypadku kontroli powinna się
    > zachować taka osoba?
    Z twojej wypowiedzi wynika że tu raczej ustawa o ochronie inf. niejawnych
    nie ma zastosowania i nie mozesz formalnie nic zrobić..

    Pozdr
    Art