eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoLicencja OEM Microsoftu i legalność odsprzedawanych programów. › Re: Licencja OEM Microsoftu i legalnoś? odsprzedawanych programów.
  • Data: 2002-12-28 10:15:19
    Temat: Re: Licencja OEM Microsoftu i legalnoś? odsprzedawanych programów.
    Od: Romek <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 28 Dec 2002 00:42:26 +0000 (UTC), Irek S?onina
    <b...@l...rzeszow.pl> napisał(a):

    >Witam,
    >chcia?em si? zapyta? jak to jest naprawd? z tymi licencjami OEM
    >(do sprzeda?y wy??cznie z nowymi komputerami). Teoretycznie nie
    >mo?na odsprzeda? produktu ni? licencjonowanego je?li nie jest
    >si? sprzedawc? sprz?tu... ale np. na allegro cz?sto w aukcjach
    >pisze co? w dese? "sprzedaj? wraz z myszk?, by zachowa? zgodno??
    >z licencj? OEM" czy co? w tym stylu... Jak to jest - mo?na
    >podci?gn?? jakikolwiek sprz?t pod 'nowy komputer' czy to jest
    >po prostu zwyk?e naci?gactwo?
    To naprawde spory problem z tym oEM. W licencji stoi jak byk, że
    jezeli licencja udzilona została wraz z nowym sprzetem do
    przeniesienie praw z licenji moze odbyc sie tylko z tym sprzetem.
    Umowa jest prawem dla stron. Wiec jezeli przenieisesz licenjce z
    pogwalceneim warunków umowy to porpstu przeniesieeni jest
    bezskuteczne.

    >Firm? w której pracuj? zacz??o straszy? BSA, musz? pokupowa?
    >pewn? ilo?? oprogramowania... tylko nie wiem czy z czystym sumieniem
    >mog? kupi? oprogramowanie OEM? Nie przyczepi? si? je?li kupi?
    >z jak?? cz??ci? komputera?
    Ja bym nie kupował...
    WIesz ja rozumiem,ze człowiekowi moze towydawac sie dziwne.. kupije
    orginalny program , placi jak za woly a potem u ktos mowi,ze jest
    piratem. To troche glupie....:) Ale niestety tak jest , najwaznijsze
    sa warunki umowy.
    Pozdrawiam
    Romek
    www.prawnik.net.pl