    From: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Licencja Microsoftu [SPRZEDAŻ niezgodna z licencją]
    Date: Tue, 17 Nov 2009 14:15:53 +0100

    januszek <j...@p...irc.pl> pisze:

    > Czyli, opierasz swoj wywod na tym, ze licencja z ktorej trescia sie nie
    > zgadzasz i co za tym idzie jej nie akceptujesz cos Ci gwarantuje?
    >
    > Po za tym o jaki *obowiazek* zwrotu kasy chodzi?
    >
    > j.

    MS *w treści licencji* w sposób wyraźny podejmuje zobowiązania co do
    zwrotu kasy w przypadku braku akceptacji licencji MS np. po jej
    *dokładnym* przeczytaniu. MS twierdzi że "jakby co to zwróci" za
    sprzedawcę (w wersji en) ale *wyraźnie* "sugeruje" zwrócenie się
    najpierw do sprzedawcy:

    http://download.microsoft.com/documents/useterms/Win
    dows%20Vista_Ultimate_English_36d0fe99-75e4-4875-815
    3-889cf5105718.pdf
    <quote>
    MICROSOFT SOFTWARE LICENSE TERMS
    WINDOWS VISTA HOME BASIC
    WINDOWS VISTA HOME PREMIUM
    WINDOWS VISTA ULTIMATE
    These license terms are an agreement between Microsoft Corporation (or
    based on where you live, one of its affiliates) and you. [...]
    By using the software, you accept these terms. If you do not accept
    them, do not use the software. Instead, return it to the retailer for a
    refund or credit. If you cannot obtain a refund there, contact Microsoft
    or the Microsoft affiliate serving your country for information about
    Microsoft's refund policies. See www.microsoft.com/worldwide. In the
    United States and Canada, call (800) MICROSOFT or see
    www.microsoft.com/info/nareturns.htm.
    </quote>

    A z ciekawostek: ponieważ cena oprogramowania MS nie jest *wyraźnie*
    zaznaczona przy sprzedaży kompa/laptopa to pole do "rżnięcia głupa"
    co do "ceny do zwrotu" jest szeroko otwarte. Może się komuś kiedyś uda
    napuścić na to jakiś urząd skarbowy :-)

    P.S. Na moje szczęście oprogramowania MS od dawna nie musiałem na własne
    oczy oglądać że o przyglądaniu się MS EULA nie wspomnę :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Czy warto mijać się z prawdą? Tak, jeśli się ją wyprzedza.