    From: <t...@n...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalność posiadania programu, którego nie mozna już kupić
    Date: Thu, 14 Oct 2004 21:20:21 +0200

    "Mariusz 'Maryce' Rysz" <a...@...stopce.pl> wrote in message
    news:slrncl2e21.bs9.adres@celaeno.rysz.org...
    > Witam,
    >
    > Czy posiadanie programu komputerowego, który jest płatny i którego posiada
    się
    > _złamaną_ wersję, ale którego nie można już nigdzie kupić jest złamaniem
    prawa?

    > Może konkretniej: jest program do oglądania telewizji na komputerze -
    BorgTV.
> [...]
    20zł.
    > Program jest shareware. Używam go od pewnego czasu i postanowiłem go
    kupić.
    > Niestety strona producenta już nie istnieje (nie ma też żadnego
    wyjaśnienia
    > - www.borgtech.org). Próbowałem wysyłać mail na adres z helpu do
    programu -
    > maile wracają. Próbowałem także poszukać jakiegoś sklepu internetowego
    który
    > sprzedaje jeszcze ten program - nie udało mi się go znaleźć.

    Radze po prostu poszukac na necie wczesniejszej wersji programu. Zwykle
    takie wczesniejsze wersje programow shareware sa freeware.

    Zreszta BorgTV nie sluzy do ogladania tv, bo do tego sa inne programy (np.
    darmowy Ferro) lecz do dekodowania platnej telewizji. Jesli faktycznie
    potrzebujesz tylko ogladac- sprobuj Ferro.

    Pozdrawiam,
    Talthen