  • Data: 2005-05-28 23:39:27
    Temat: Re: Legalnosc oprogramowania i pozbawianie kompa.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd wrote:

    > Gdzieś już takie pytanie widziałem... ;-)
    > Hint: art. 67 ust. 1 pr.aut. pozwala na określenie zakresu korzystania z
    > utworu przez licencjobiorcę.

    Zakres korzystania - owszem. Oczywiście też w pewnych granicach (np.
    licencja ograniczająca grupę użytkowników do osób o określonym kolorze
    skóry byłaby niezgodna z zasadami współżycia społecznego - podobnie jak
    wymóg, żeby użytkownik programu podczas pracy z tym programem był w
    garniturze ;) )

    Abstrahując od tego, czy akurat w tym przypadku wodnik ;-> M$ mówił z
    sensem, czy nie (bo chyba z sensem) to jednak od określania, czy dany
    program jest legalny, czy nie, są inne organa.

    Ale jak pisałem - to tylko uwaga formalna (czytaj: czepialstwo ;) )