  • Data: 2005-05-29 16:12:34
    Temat: Re: Legalnosc oprogramowania i pozbawianie kompa.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd wrote:

    > OK, praktyki dyskryminacyjne w określaniu zakresu korzystania z
    > oprogramowania chyba nie były jeszcze ćwiczone ("This software's not for
    > Negros") ale IMHO tak jak licencjodawca ma prawo np. zezwolić na darmowe
    > korzystanie w celach nonprofit, podobnie ma prawo nałożyć dodatkowe
    > obowiązki jak oklejanie komputera badziewnymi nalepkami etc. Jest to
    > jednak sposób korzystania z utworu

    Niemniej jednak z tego sprawy kryminalnej być nie może - najwyżej cywilna.

    A i tak, jeśli ktoś naklejki sobie nie nakleił ("Bo się bałem, żeby się
    nie zniszczyła - jakbym wtedy udowodnił, że program nie 'piracki',
    hmm?"), to przy takiej argumentacji wątpię, żeby sąd przyznał rację
    głupim pretensjom mikrosyfa.

    Ja np. mam do gier OEMowe Win98se, które kupiłem razem z komponentami
    komputera w hurtowni. I naklejkę mam nie na same obudowie, tylko na
    zaślepce od stacji (obudowę w międzyczasie zmieniłem).

    Kopię mam legalną (jak widać ponaklejce), a na inne niż zalecane
    naklejenie naklejki to mogą mi skoczyć.