    From: "Pawel" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalne sprzedawanie na allegro tuszy do drukarek
    Date: Wed, 18 Apr 2007 18:44:21 +0000 (UTC)

    Witam,

    > A poza tym kiedys gdzies przeczytalem, ze tam wlasciwie mozna sobie wpisac
    > rozne rzeczy.
    > Co gdybym poprosil ta osobe i ona by dodala sobie jakas dzialanosc a ja bym
    > tego nigdy nie
    > robil jednak ?

    Nie tylko mozna, ale tam sie zwykle wpisuje wszystko jak leci, ile tylko sie
    zmiesci. Takze jesli ma firme to calkiem prawdopodobne, ze Twoja sprzedaz juz
    tam jest. Jesli sie nie wykonuje danej dzialalnosci to niczym to nie grozi,
    dlatego wszyscy wpisuja na zapas.

    > Kurcze. Nie za bardzo wydaje mi sie zeby ta osoba miala jakas firme.

    A, no to zmienia postac rzeczy. Przepraszam, inaczej zrozumialem z tego, ze
    chcesz zeby on to za Ciebie robil "formalnie" (caly w dzien pracy i uwaga juz
    nie ta ;-)). W takim razie najpewniej jest z niego taka sama osoba fizyczna
    nie prowadzaca dzialalnosci gospodarczej jak i Ty. Lokale mozna podnajmowac
    calkiem legalnie bez prowadzenia DG.

    > No i wlasnie to jest maly problem. Wolalbym nie byc zatrudniony.

    Pamietaj, ze w sposob legalny kasa Ci do reki nie wpadnie z kosmosu ;-). Albo
    bedziesz na jakiejs umowie-zleceniu w firma, ktora to bedzie oficjalnie
    sprzedawac, albo ew. gdyby to byla sprzedaz sporadyczna to na podstawie umowy
    cywilnoprawnej dokonujesz sprzedazy (co przy tej ilosci moze jeszcze przejsc,
    zalezy na ile Urzad Skarbowy bedzie sie tutaj doszukiwac znamion prowadzenia
    dzialalnosci gospodarczej, ale watpie - 10 tuszy to jeszcze zadna ilosc). Tak
    czy siak uzyskujesz dochod, ktory musisz opodatkowac (w drugim przypadku 2%
    od czynnosci cywilnoprawnych).

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel