  • Data: 2007-04-18 19:02:54
    Temat: Re: Legalne sprzedawanie na allegro tuszy do drukarek
    Od: "tu-i-tam" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pawel" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:f05ou5$c7f$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,

    > Nie tylko mozna, ale tam sie zwykle wpisuje wszystko jak leci, ile tylko
    > sie
    > zmiesci. Takze jesli ma firme to calkiem prawdopodobne, ze Twoja sprzedaz
    > juz
    > tam jest. Jesli sie nie wykonuje danej dzialalnosci to niczym to nie
    > grozi,
    > dlatego wszyscy wpisuja na zapas.

    Rozumiem.

    > A, no to zmienia postac rzeczy. Przepraszam, inaczej zrozumialem z tego,
    > ze
    > chcesz zeby on to za Ciebie robil "formalnie" (caly w dzien pracy i uwaga
    > juz
    > nie ta ;-)). W takim razie najpewniej jest z niego taka sama osoba
    > fizyczna
    > nie prowadzaca dzialalnosci gospodarczej jak i Ty. Lokale mozna
    > podnajmowac
    > calkiem legalnie bez prowadzenia DG.

    Nie chcialbym pisac jakichs glupot bo nie wiem na 100% ale jestem na 99%
    pewny, ze ta osoba prowadzi jakas forme dzialalnosci gospodarczej i ma ta
    dzialalnosc zarejestrowana.

    > Pamietaj, ze w sposob legalny kasa Ci do reki nie wpadnie z kosmosu ;-).
    > Albo
    > bedziesz na jakiejs umowie-zleceniu w firma, ktora to bedzie oficjalnie
    > sprzedawac,

    No a ta osoba nie moze po prostu udawac, ze sama to robi ? Chyba nikt nie
    bedzie
    wypytywal czy wie jak napelnic tusz ? Przeciez to o czym mowie to pol
    godziny
    pracy raz na 3 dni.

    > albo ew. gdyby to byla sprzedaz sporadyczna to na podstawie umowy
    > cywilnoprawnej dokonujesz sprzedazy (co przy tej ilosci moze jeszcze
    > przejsc,
    > zalezy na ile Urzad Skarbowy bedzie sie tutaj doszukiwac znamion
    > prowadzenia
    > dzialalnosci gospodarczej, ale watpie - 10 tuszy to jeszcze zadna ilosc).
    > Tak
    > czy siak uzyskujesz dochod, ktory musisz opodatkowac (w drugim przypadku
    > 2%
    > od czynnosci cywilnoprawnych).

    No o tym drugim przypadku to wiem ale po pierwsze nie wyobrazam sobie
    podpisywania
    z kazdym umowy a po drugie sam twierdzisz, ze to moze byc sprawa watpliwa bo
    jeszcze
    sie okaze, ze w ktorym miesiacu nie sprzedalem 10 tylko 12 albo 15.