  • Date: Tue, 26 Dec 2006 23:40:57 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalne oprogramowanie - weryfikacja [troche OT]

    redgrist wrote:

    > Ma się tak, że wpadają do Ciebie panowie z Policji, z jakiegoś powodu
    > (donos, p2p, itd.) po pewnych perypetiach zaczynają od Ciebie wymagać
    > abyś udowodnił że dany soft należy do Ciebie. Jak wiemy legalny windows
    > i office na przykład musi spełniać minimum 3 z 5 atrybutów legalności.

    Może _wy_ w BSA wiecie coś więcej, niż napisano w obowiązujących w
    Polsce przepisach.

    W Polsce nielegalne jest powielanie, rozpowszechnianie oraz uzyskiwanie,
    posiadanie i używanie nielegalnie powielonych/rozpowszechnionych kopii
    oprogramowania. A także jego modyfikowanie.

    Nie jest nielegalne używanie oprogramowania wbrew warunkom jakiejś tam
    licencji - licencja jest tylko i wyłącznie umową cywilną i jako taka nie
    interesuje policji ani prokuratury.

    Przykład: kupiłem komputer z OEMową wersją wingrozy. "Licencja" nakazuje
    nakleić naklejkę i zainstalować na tym konkretnym komputerze. A ja
    naklejkę schowam razem z innymi dokumentami, a system zainstaluję na
    innym komputerze. I co mi zrobisz? ;->

    > Jeśli nie udowodnisz że spełnia to masz problem...sąd itd.
    > A jak masz certyfikat i FV i CD+książeczka (windows) to jest to nabyty
    > legalnie soft i jesteś czysty. Bo MS tego wymaga. To czy policja się zna

    M$ _jeszcze_ nie stanowi w Polsce prawa, więc wymagania M$ może sobie
    sam Bill Gates wsadzić głęboko... sam wiesz gdzie ;->