  • Data: 2003-01-10 18:08:11
    Temat: Re: ŁUPzłodzieja
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Olender napisa_(a):
    > Nicht. Jak najbardziej można ukraść swoja rzecz - tylko, że będzie to
    > przypadek tzw. usiłowania nieudolnego. Przestępstwo jak najbardziej, ale sąd
    > może odstąpić od wymierzenia kary.

    Też tak myślałem, ale doczytałem się że: "Przepis o kradzieży chroni
    zarówno własność jak i posiadanie, jednakże posiadanie jest chronione o
    tyle, o ile nie wchodzi w grę "lepsze prawo" właściciela, a więc
    właściciel nie dopuszcza się kradzieży zabierając rzecz z władztwa jej
    posiadacza" (Gardocki, Prawo karne) To nie jest konstrukcja usiłowania
    nieudolnego. Trochę mi się to nie podoba, bo niby dlaczego posiadacz ma
    być pozbawiony ochrony prawnokarnej, ale... Trochę mnie to zaciekawiło
    :)

    KG