    From: SDD <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: L4 a kilka miejsc pracy
    Date: Wed, 25 Apr 2012 18:24:15 +0200
    <jn5hv7$lm4$1@inews.gazeta.pl> <s...@p...org>
    <jn60tq$1as$1@inews.gazeta.pl> <jn611i$1as$2@inews.gazeta.pl>
    <jn6241$45s$2@inews.gazeta.pl> <jn65ab$d54$3@inews.gazeta.pl>
    <jn6et9$8tt$1@inews.gazeta.pl> <jn6ibh$iad$1@inews.gazeta.pl>
    <jn6ik4$j3v$1@inews.gazeta.pl> <jn6lfk$qbe$1@inews.gazeta.pl>
    <jn6rdi$ddh$1@inews.gazeta.pl> <jn6s0h$f1i$1@inews.gazeta.pl>
    <jn6u9k$mb0$1@inews.gazeta.pl> <jn70do$s8r$1@inews.gazeta.pl>
    <jn75qe$e0j$1@inews.gazeta.pl> <jn827u$pan$1@inews.gazeta.pl>
    <jn847k$f2$1@inews.gazeta.pl> <jn84nv$1pk$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid>
    <jn8ijq$6dv$1@inews.gazeta.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No ale moment, jeżeli oficjalna inofolinia ZUS takie twierdzenie mówi,
    > to obywatel wg niego postępuje. To nie był oddział, a oficjalna
    > infolinia Moja Składka 801 400 400. To niby co mam robić, skoro ZUS
    > mówi, że nic.

    Zajrzalem do ustawy i poradnikow ZUS.
    W ustawie jest cos takiego:

    Ubezpieczeni wymienieni w ust. 1, których podstawa wymiaru składek na
    ubezpieczenia emerytalne i rentowe z tytułu stosunku pracy, członkostwa
    w spółdzielni, służby, pobierania świadczenia szkoleniowego, świadczenia
    socjalnego, zasiłku socjalnego lub wynagrodzenia przysługującego w
    okresie korzystania ze świadczenia górniczego lub w okresie korzystania
    ze stypendium na przekwalifikowanie w *przeliczeniu na okres miesiąca*
    jest niższa od określonej w art. 18 ust. 4 pkt 5a, podlegają również
    obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym z innych tytułów, z
    zastrzeżeniem ust. 1b i art. 16 ust. 10a.

    W poradniku jest to wyjaśnione tak:

    W związku z powyższym przeliczeniu będzie podlegała podstawa wymiaru
    składek na ubezpieczenia społeczne z tytułu pozostawania w stosunku
    pracy niższa od minimalnego wynagrodzenia, np. z powodu przebywania
    przez część miesiąca na *zasiłku chorobowym* lub rozpoczęcia pracy w
    trakcie miesiąca.

    W zasadzie więc, jeśli chodzi o *zasiłek chorobowy*, czyli to, co
    pracownik dostaje od 34. bodajże dnia choroby (a niektorzy od bodajże
    15. dnia choroby), to sprawa jest jasna - nie masz się jednak czegoś
    obawiać, a moje dywagacje o rocznym zwolnieniu są nieuzasadnione.

    Natomiast do 33. bodajże dnia choroby, pracownik dostaje *wynagrodzenie
    chorobowe* - czyli specjalne obliczone wynagrodzenie ze środków
    pracodawcy, którego się nie ozusowuje - i tu może właśnie być ukryty
    ZONK. Bo zasiłek chorobowy to to nie jest.

    Ciekawe, co Gotfryd na to...

    Pozdrawiam
    SDD