  • Data: 2020-03-04 04:49:08
    Temat: Re: Kwarantanna
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-03-03, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No chyba, ze rodzina woli miec dziecko przy sobie, niz liczyc, ze ktos
    > mu pomoze, i trzymac je w internacie, w ktorym co chwila nowy
    > przypadek sie zdarza ...

    Raz, że rodzina w tym momencie też musi się poddać kwarantannie, dwa, że
    chyba nie jest to takie proste jak mieć dziecko przy sobie. Co jeśli
    zamiast tego 1% zgonów byłoby to 50%?

    > Chyba inaczej - wczesniej trafily osoby wracajace z Chin, nawet bez
    > objawow, teraz dwie dziewczny z wysoka goraczka, ale nieznanej
    > chorobie ... a jak sie rozwinie, to izolatka bedzie caly szpital ..

    Nie wiem jaka jest obecnie praktyka w tym chaosie, ale normalnie
    kwarantanna dotyczy sytuacji gdy nie ma jeszcze potwierdzenia konkretnej
    choroby. Kwarantanna obywa się przez okres umożliwiający potwierdzenie
    lub wykluczenie tej konkretnej choroby. To, że ktoś ma objawy, nie
    oznacza, że ma koronowirusa. A jak jest potwierdzenie, że ma, to się
    taką osobę izoluje aby nie zarażała innych, w tym innych osób z tej
    samej kwarantanny. Jeśli był kontakt.

    Więc jednak nie, izolatką nie będzie cały szpital, a wyłącznie
    potwierdzone przypadki. Cała reszta będzie miała kwarantanne, jeśli
    miały kontakt.

    --
    Marcin