  • Data: 2021-10-28 16:39:04
    Temat: Re: Kviat: państwa narodowe to już przeżytek
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 27 Oct 2021 14:08:45 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Tak.

    > "Uchodźca" nie musi mieć wizy. Może na przejściu złożyć wniosek.

    Ale przyjezdnych z wizą, to chyba wypada wpuscic,
    a reszta holoty ... wpuscisz, czy wniosek przyjmiesz, kazes wracac na
    kwatere i czekac ?

    > Prostsze i szybsze jest uznanie, że ów uchodźca w trakcie spaceru
    > pomylił drogę. Wskazujemy mu granicę i niech wraca. Jest to tzw.
    > zawrócenie. Procedura stosowana od zawsze, ale tak naprawdę przewidziana
    > właśnie na takich turystów, co to nieświadomie przechodzą tę granicę.

    W zasadzie tak, ale cos mi sie widzi, ze trudno nieswiadomie przejsc
    tę z Bialorusia, przynajmniej te kawalki, gdzie slupy, pas zaoranej
    ziemi, zasieki.

    No dobra - niektorzy turysci moga nie wiedziec, ze tak wyglada granica
    :-)

    > Z tym, ze oni mogą za chwilę też zawrócić i mamy ping-pong.

    A moga jeszcze bezczelnie mowi, ze wniosek chca zlozyc.
    I co - przyjac wniosek, nie przyjac, wpuscic czlowieka,
    nie wpuscic, zawrocic i poinformowac, ze ma zglosic na przejsciu ?

    > Natomiast obecna procedura przewiduje osoba nie będąca "uchodźcą" od
    > razu dostaje odmowę, zaś ta łażąca przez las dodatkowo zakaz wjazdu. Tak
    > przynajmniej ja wnioskuję. Obowiązuje od wczoraj, więc trudno
    > powiedzieć, jak to w praktyce.

    Cos mi sie nie wydaje z ta odmowa od razu, bo jak ustalic, czy nie
    uchodzca?

    Tym niemniej oczywiscie PiS do tego zmierza, zeby zadnego nie wpuscic.

    > Uchodźcy unikają przejść, bowiem jak złożą w Polsce wniosek, to nie mogą
    > jechać do Niemiec. To dla nich nieopłacalne. Oni wolą dostać socjal w
    > Niemczech, a żyć przykładowo za niego w Polsce. Za 2.000 EURO w
    > Niemczech da się przeżyć, ale w Polsce, to naprawdę da się żyć.

    Tylko jakos nie widze tych hord u nas.
    Wiec to chyba jakos inaczej dziala, choc masz racje, ze wniosek chca
    zlozyc w Niemczech, Holandii,itp.

    i w 11 krajach, czy w jednym kraju ?

    J.